سیاسی

پیغام «میشل عون» به اسرائیل: در صورت تنش میان ایران و امریکا حزب الله اسرائیل را تهدید نخواهد کرد!

منابع آگاه اسرائیلی خبر داده اند که «عون» تأکید کرده که در صورت درگیری ایران و امریکا، خطری از جانب حزب الله اسرائیل را تهدید نمی کند.

میدل ایست نیوز: پایگاه «ایندیپندنت عربی» به نقل از منابع آگاه خبر داد که رئیس جمهور لبنان به مقامات اسرائیلی پیغام داده که در صورت بالا گرفتن تنش میان ایران و امریکا، هیچ خطری از جانب حزب الله لبنان اسرائیل را تهدید نمی کند.

«ایندیپندنت عربی» به نقل از منابع اسرائیلی تأکید کرده که پیغام لبنان به واسطه فرستادگان ویژه و نیز طرف سومی به اسرائیل ابلاغ شده است.

بر اساس این گزارش «میشل عون» تأکید کرده که در مذاکرات خود با «حزب الله»، که متحد سیاسی عون در دولت لبنان است، به این جمع بندی رسیده که حزب الله در پی هیچ اقدامی علیه اسرائیل درصورت درگرفتن جنگ میان ایران و امریکا نیست و اگر در این نزاع دخالت کند علیه منافع امریکا و احتمالا در کشورهای خلیج خواهد بود.

این گزارش افزوده که عون تأکید کرده که لبنان همواره بر ضرورت گفت وگو برای حل اختلافات تأکید می کند و جنگ را به نفع هیچ طرفی نمی داند.

این منابع همچنین افزوده اند که مذاکرات لبنان و اسرائیل با واسطه معاون وزیر امور خارجه امریکا برای ترسیم مرزهای آبی و زمینی لبنان و اسرائیل با جدیت ادامه دارد و پیشرفت هایی نیز در آن حاصل شده است.

این منابع افزوده اند که علاوه بر واسطه امریکایی، دیدارهای مستقیمی نیز میان مقامات اسرائیل و لبنان در قبرس و یونان انجام شده است.

براساس این گزارش شخصیت هایی از «ارتش لبنان جنوبی» مسئول ارتباط میان دفتر رئیس جمهور لبنان و مقامات اسرائیلی هستند.

پیش از این، «یوول شتاینتس»، وزیر انرژی اسرائیل، اعلام کرد که اسرائیل آماده مذاکره با لبنان برای ترسیم مرزهاست.

منبع
ایندیپندنت عربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا