سرخط خبرهاسیاسی

تاکید رئیس جمهور عراق در دیدار با کاردار سفارت امریکا بر بکارگیری ابزار گفتمان

«برهم صالح»، رئیس جمهور عراق در کاخ السلام بغداد با «جوی هود»، کاردار سفارت امریکا در عراق دیدار و درخصوص مناسبات دوجانبه و تازه‌ترین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی با وی به رایزنی پرداخت.

میدل ایست نیوز:«برهم صالح»، رئیس جمهور عراق در کاخ السلام بغداد با «جوی هود»، کاردار سفارت امریکا در عراق دیدار و درخصوص مناسبات دوجانبه و تازه‌ترین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی با وی به رایزنی پرداخت.

به گزارش شبکه الفرات، برهم صالح با تاکید بر موضع عراق در پیگیری ابزار گفتمان سازنده برای حل و فصل بحران‌های منطقه و دوری از سیاست‌های محوربندی ، عنوان کرد:« موضع عراق در قبال بحران‌های منطقه نشات گرفته از پایبندی این کشور به سیاست‌های ملی و منافع عالی خود است و در همین راستا بغداد خواهان دور ساختن عراق از تبعات درگیری‌ها و بحران‌های موجود بر اساس منافع ملی کشور در محقق ساختن ثبات و شکوفایی است.»

رئیس جمهور عراق در ادامه بر لزوم تاسیس نظام منطقه‌ای با ثبات مبتنی بر منظومه امنیتی مشترک، احترام به حاکمیت کشورها و عدم مداخله در امور داخلی آن تاکید کرد.»

برهم صالح در پایان بر اهمیت برقراری مناسبات متوازن با همه کشورهای جهان بر اساس احترام به حاکمیت و منافع متقابل کشورها تاکید کرد.

طرفین در پایان این دیدار بر عمق روابط دوجانبه عراق و امریکا و لزوم تقویت آن در راستای تضمین منافع مشترک دو کشور تاکید کردند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا