سیاسی

افزایش تدابیر دفاعی در اسرائیل در مرزهای لبنان

رئیس اطلاعات ارتش اسرائیل گفت که ایران نقطه ثقل منطقه است و با انتشار فناوری خاص خود در میان متحدانش بر تحولات منطقه تأثیر می گذارد.

میدل ایست نیوز: ارتش اسرائیل با انتشار ده ها سامانه دفاع  موشکی در مرزهایش با لبنان و غزه و سوریه و همچنین شهرک هایی که آن را در معرض حملات موشکی ایران و حزب الله می داند نیروی نظامی خود را در این مناطق به حالت آماده باش درآورده است.

یک مقام نظامی اسرائیلی تأکید کرد که بمباران اخیر فرودگاه T4 و بمباران منطقه جبل الشیخ ازسوی حکومت سوریه نحوه مواجهه اسرائیل با چالش های منطقه ای را متحول کرده است.

پایگاه خبری اسرائیلی «واللا» تأکید کرد که ارتش به حالت آماده باش درآمده و آموزش هایی برای حالت بمباران مناطق شمالی دیده است و توان دفاعی خود را تقویت کرده که و سامانه های دفاعی تازه ای در مناطق جنوبی اطراف عسقلان و سدیروت مستقر کرده است.

این پایگاه افزوده که در همه شهرهای اسرائیل نیز سامانه های دفاعی مستقر شده و هدف از آنها دفع هرگونه موشکی است که ازجانب ایران و حزب الله پرتاب شود.

این پایگاه همچنین خبر داده که وزارت کشور در همکاری با وزارت امنیت اسرائیل تدابیر لازم برای جلوگیری از پرتاب موشک به مناطق باز و مناطق شهری مانند پارک ها و ایستگاه های اتوبوس را اتخاذ کرده است.

این آماده باش دفاعی برای تهدیدهای احتمالی موشک های ایران و حزب الله است که احتمالا به سمت اسرائیل شلیک شود.

همزمان «تمیر هایمن»، رئیس اطلاعات ارتش اسرائیل، در بازدید از نمایشگاه سلاح های اسرائیل نیز گفت که حمله اخیر به مناطق اسرائیل ازجانب سوریه و همچنین حمله حزب الله به مناطق شمالی و مزارع شبعا برنامه روسیه برای «ایجاد نزاع جهت ماندن در محور تصمیم گیری های منطقه» است.

او گفت که ایران با وجود مشکلات اقتصادی همچنان مرکز ثقل منطقه ای در خاورمیانه است و با انتشار فناوری ویژه و اموال به بازیگران منطقه ای بر تحولات منطقه تأثیر می گذارد.

هایمن افزود که دستگاه امنیت ارتش اسرائیل حزب الله را همچنان به دقت زیر نظر دارد و تأکید کرد که ایران با تولید موشک در لبنان سعی می کند نفوذ خود در لبنان را شدت بخشد و اسرائیل این تحرکات را به دقت زیر نظر دارد و مانع از آن خواهد شد.

او گفت که «مایک پومپئو»، وزیر امور خارجه امریکا، پس از بر عهده گرفتن مسئولیت در امریکا لبنان را به شدت تحت فشار قرار داده و برای همین شاهد تغییرهایی در این کشور هستیم و اظهارات مقامات حزب الله درباره موشک های نقطه زن در همین راستاست.

وی ادامه داد که دستگاه اطلاعات ارتش اسرائیل کاملا از این برنامه مطلع است و نیازی به سخنان «سید حسن نصرالله» نیست تا بخواهد این موضوع را اعلام کند و تأکید کرد که موشک های حزب الله نقطه زن نیست.

منبع
ایندیپندنت عربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا