سیاسی

گزارش روزنامه روسی از درگیری نظامی ارتش سوریه با نیروهای وابسته به ایران در دیرالزور

یک روزنامه روسی تأکید کرده که در پی تلاش حکومت سوریه برای تحکیم سلطه خود در خاک سوریه، «اختلافات خطرناکی» میان نیروهای سوریه ای و ایرانی پیش آمده است.

میدل ایست نیوز: یک روزنامه روسیه ای از «درگیری سخت» نیروهای حکومت سوریه با گروه های مسلح وابسته به ایران در نزدیکی مرزهای سوریه با عراق خبر داد و آن را فصل تازه ای در اختلافات ایران و سوریه دانست.

روزنامه روسیه ای «سوابودنایا پراسا» با انتشار گزارشی تأکید کرد که تهران می کوشد مرزهای عراق و سوریه را در کنترل خود داشته باشد تا بتواند تماس هایش را با نیروهای وابسته به خود در این منطقه حفظ کند، اما دمشق در پی تحکیم کنترل خود بر سرتاسر خاک سوریه به خصوص در مرز عراق است و این اخیرا باعث یک درگیری نظامی میان سربازان دو طرف شده است.

این روزنامه افزوده که این درگیری در منطقه البوکمال در استان دیرالزور رخ داده که پس از پایان کار داعش در این منطقه، شاهد «اختلافات خطرناک» ایرانی های مسلط بر شهر با نیروهای تابع دولت «بشار اسد» هستیم.

براساس گزارش این روزنامه پیش تر درگیری های محدودی پیش آمده بود، اما آنچه یکشنبه گذشته رخ داد «یک درگیری تمام عیار» بود و حدود 10 سرباز در مرکز شهر البوکمال در محله فیحاء جان باختند هرچند آمار دقیقی درباره شمار کشته شدگان و مجروحان اعلام نشده است.

البته منابع محلی از شمار بالای مجروحانی خبر داده اند که به بیمارستان منتقل شده اند.

این گزارش تأکید کرده که اختلافات نیروهای سوریه ای با ایران در شرق سوریه کاملا مشهود شده است و دیگر جبهه متحدی که در جنگ با داعش شکل گرفته بود و در پی آن نیروهای ایرانی و حزب الله لبنان در البوکمال مستقر شده بودند وجود ندارد.

براساس این گزارش تا چندی پیش مستشاران نظامی روس در البوکمال حضور داشتند اما با خروج آنها این شهر کاملا در کنترل ایران است، این وضعیت در آغاز مسئله ای نداشت اما در دوره اخیر حکومت سوریه می کوشد سلطه خود را بر سرتاسر کشور تحکیم کند و البوکمال هم استثنا نشده است.

در این گزارش آمده که البوکمال و سرتاسر استان دیرالزور برای ایران اهمیت استراتژیک دارد چون مسیر اتصال ایران به متحدان مسلح خود درمیان نیروهای حشد الشعبی عراق را برقرار می کند.

این روزنامه پیش بینی کرده که در دو صورت احتمال تکرار حوادثی از این دست وجود دارد، که یکی ضعف سلطه ایران بر گروه های مسلح و در نتیجه رخ دادن اتفاقاتی بدون هماهنگی است و دیگری خشم ایران از نزدیک شدن روسیه به محور امریکا و اسرائیل.

منبع
سوابودنایا پراسا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا