سیاسی

واکنش سوریه به حماس: «اخوانی» هرجا باشد «اخوانی» است

سوریه نیز اخبار منتشرشده درباره تلاش هایی برای ازسرگیری روابط حماس و سوریه را بی اساس دانست.

میدل ایست نیوز: شبکه های رسانه ای وابسته حکومت سوریه در واکنش به اظهارات اخیر یکی از مقامات بلندپایه حماس درباره سوریه به انتقاد شدید از حماس پرداختند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از منبعی در وزارت اطلاع رسانی سوریه تأکید کرد که پیش از این موضع سوریه در قبال حماس بر این اساس شکل گرفت که حماس جنبش مقاومت علیه اسرائیل است اما «بعد معلوم شد که خون اخوانی (اشاره به اخوان المسلمین) در آنها جاری است و در حمایت از تروریست ها در سوریه به همان نقشه ای تن دادند که اسرائیل اراده کرده بود».

این منبع به این خبرگزاری گفته که خبرهای منتشرشده درباره وجود تلاش هایی جهت ازسرگیری روابط با حماس، موضع سوریه از این گروه تغییر نکرده و نخواهد کرد.

همزمان صفحه رسمی «بشار اسد»، رئیس جمهور سوریه، در شبکه اجتماعی فیسبوک با انتشار تصویری از وی جمله ای از او را بازنشر کرد که گفته بود «حمایت ما از حماس نه به خاطر «اخوانی» بودن که به خاطر مقاومت بود، اما در نهایت معلوم شد که یک اخوانی در هر موقعیتی که باشد اخوانی می ماند».

روز گذشته «نایف الرجوب»، از سران سیاسی جنبش حماس،  گفته بود که حکومت فعلی سوریه «هیچ ارزش یا وزنه ای ندارد» و حساب باز کردن برای آن و نزدیک شدن به آن اشتباه است و «پرونده سوریه کاملا مستهلک شده و هر قماری روی آن باخته است».

او افزوده بود که «نزدیک شدن به حکومت فعلی به معنای فاصله گرفتن از ملت های زنده است و دیگر سوریه در سطح منطقه ای تأثیری ندارد و نزدیک شدن به آن خسارت محض خواهد بود».

پیشتر پایگاه «المانیتور» به نقل از یک مقام ایرانی خبر داده بود که تهران در حال وساطت میان حکومت «بشار اسد» و جنبش حماس است و تاکنون نشست های متعددی در این باره میان مقامات ایران و حماس برگزار شده است.

منبع
سانا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا