سرخط خبرهاسیاسی

پادشاه اردن: در تابستان منتظر خبر تازه ای درباره «معامله قرن» نباشید

پادشاه اردن تأکید کرد که در تابستان آتی هیچ اتفاق تازه ای در طرح امریکا برای حل مناقشه فلسطین و اسرائیل نخواهد افتاد.

میدل ایست نیوز: ملک «عبدالله دوم»، پادشاه اردن، تأکید کرد که در تابستان آتی هیچ اتفاق تازه ای در طرح امریکا برای حل مناقشه فلسطین و اسرائیل موسوم به «معامله قرن» نخواهد افتاد.

او در دیدار با جمعی از چهره های سیاسی و رسانه ای که در آن درباره مسائل داخلی و منطقه ای سخن گفت و سیاست های کشورش در این مسائل را بیان کرد.

ملک عبدالله دوم که تاکنون ترجیح می داد کمتر درباره طرح امریکا صحبت کند و همواره به همین بسنده می کرد که تصمیم گیری در این باره با خود فلسطینیان است و اردن از راه حل دو کشوری حمایت می کند، این بار تأکید کرد که موضع اردن در مسئله فلسطین سر سوزنی تغییر نیافته و در هماهنگی با کشورهای عربی و جهانی می کوشد که راه حلی برای این مسئله بیابد.

او تأکید کرد که حضور اردن در کنفرانس های بین المللی مربوط به فلسطین «چه در بحرین چه در هر جای دیگری» به منظور شنیدن حرف ها و اطلاع از تازه ترین تحولات است تا «از مرحله پرت نمانیم».

این اولین بار است که اردن رسما حضور خود در نشست مقدماتی معامله قرن برای پرده برداری از ابعاد اقتصادی معامله قرن که قرار است در 25 – 26 ژوئن در منامه برگزار شود را اعلام می کند.

پادشاه اردن افزود که فشارها بر کشورش بابت معامله قرن کم شده و در تابستان منتظر خبر تازه ای درباره این طرح نباید بود.

او در بخش دیگری از سخنانش به روابط با سوریه پرداخت و تأکید کرد که این روابط رو به بهبود است و تلاش ها برای رفع موانع ادامه دارد.

منبع
العرب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا