اجتماعیسرخط خبرهاسیاسی

درخواست «صدر» از «محمد بن سلمان» برای بازسازی بارگاه ائمه بقیع

«سید مقتدی صدر» با اشاره به تحولات عربستان در دوره ولیعهد این کشور از او خواسته که برای بازسازی بارگاه ائمه بقیع تلاش کند.

میدل ایست نیوز: «سید مقتدی صدر»، رهبر جریان صدر عراق، با صدور بیانیه ای به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع، از عربستان سعودی و به طور خاص ولیعهد این کشور خواست که بارگاه های مقدس در قبرستان بقیع را بازسازی کند.

او در پیامی به مناسبت هشتم شوال، سالروز تخریب قبور ائمه بقیع، تأکید کرد که در این روز «دسته ای منحرف که به دروغ مدعی انتساب به اسلام هستند» این بارگاه ها را تخریب کردند.

در بیانیه صدر آمده که در چند دهه گذشته عربستان «زیر سلطه افراط گرایان گردن زن و شلاق به دست» بوده است.

صدر با اشاره به تحولاتی که پس از قدرت گرفتن «محمد بن سلمان» در عربستان رخ داده افزوده که «امروز عربستان در پی تصحیح مسیرهای پیش رفته و مبارزه با افراط گرایی و کنار گذاشتن فرقه گرایی برای رهایی از تندروهاست و آغوش خود را دربرابر همسایگان و ادیان و مذاهب گوناگون گشوده است».

صدر اظهار داشته که به همین مناسبت «از عربستان سعودی و به طور خاص ولیعهد آن می خواهم که بارگاه قبور بقیع را بازسازی کنند که در آن رضایت خداوند و پایان نزاع هایی فرقه ای است که سرتاسر منطقه را گرفته و پس ویرانی این بارگاه ها بیشتر شده است».

او در پایان از خداوند خواسته که همه از جنگ دور بمانند و در پی تقویت گفت وگوی اسلامی برآیند که «سه گانه شوم اسرائیل و امریکا و بریتانیا» که عامل مشکلات منطقه اند از آن بیزارند «تا اینگونه ملت ها در کنار حاکمان منتخب خود در صلح و آرامش زندگی کنند».

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا