سرخط خبرها

یک مقام امریکایی: امریکا همچنان پیگیر پرونده «جمال خاشقجی» است

یک مقام امریکایی تأکید کرد که امریکا همین هفته به عربستان پیغام داده که باید در پیگیری پرونده «جمال خاشقجی» پیشرفت ملموسی به دست بیاید.

میدل ایست نیوز: یک مقام بلندپایه در دولت امریکا تأکید کرد که امریکا به عربستان سعودی تأکید کرده که تا پیش از سالگرد قتل «جمال خاشقجی»، روزنامه نگار عربستانی، باید «پیشرفت ملموسی» در برخورد با عاملان قتل او صورت گیرد.

این مقام بلندپایه که نخواسته نامش فاش شود در واکنش به این ادعا «دونالد ترامپ» دیگر این پرونده را نادیده می گیرد به «رویترز» گفت که در همین هفته به عربستان سعودی پیغام داده شده که موضوع «همچنان بسیار مطرح» است و «باید آن را جدی بگیرند».

برخی نمایندگان جمهوری خواه و دموکرات کنگره براساس شواهد متعددی بر نقش «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان، در این حادثه تأکید می کنند و در تلاش ترامپ برای نهایی کردن قراردادهای تسلیحاتی با عربستان مانع ایجاد کرده اند.

این مقام تأکید کرد که عربستانی ها باید تحقیقات را تکمیل کنند و تا پیش از سالگرد قتل خاشقجی احکام را صادر کنند.

او البته توضیح نداد که اگر عربستان چنین نکند چه اتفاقی خواهد افتاد و امریکا دست به چه اقدامات احتمالی ای خواهد زد.

جمال خاشقجی، روزنامه نگاری عربستانی بود که در روزنامه «واشنگتن پست» فعالیت می کرد و از منتقدان سیاست های محمد بن سلمان بود. او در 2 اکتبر سال گذشته در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول به طرز وحشتناکی به قتل رسید.

این مقام امریکایی تأکید کرد که هرچه به سالروز ماجرا نزدیک شویم حساسیت ها دوباره افزایش خواهد یافت و به نفع همه است که تحقیقات در این باره به پیشرفت ملموسی برسد.

«کریس مورفی»، سناتور دموکرات امریکایی، دولت امریکا را به چشم بستن بر این موضوع متهم کرده بود.

منبع
رویترز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا