اقتصادیسرخط خبرهاسیاسی

آلمان بیش از یک میلیارد دلار سلاح به ائتلاف جنگ در یمن فروخته است

رسانه های آلمانی خبر دادند که این کشور با وجود تعیین محدودیت برای فروش سلاح به طرف های درگیر در جنگ یمن، بیش از یک میلیارد دلار سلاح به آنها فروخته است.

میدل ایست نیوز: پایگاه آلمانی «ای آر دی» در گزارشی خبر داد که آلمان در نیمه نخست سال 2019 بیش از یک میلیارد دلار سلاح به کشورهای شرکت کننده در ائتلاف جنگی در یمن فروخته است.

براساس این گزارش، این حجم از فروش در حالی انجام شده که آلمان از اول سال 2018 اعلام کرد که به علت بحران انسانی ناشی از جنگ یمن صادرات مهمات نظامی به کشورهای ائتلاف به سرکردگی عربستان را متوقف می کند.

در این گزارش آمده که از اول ژانویه تا پنجم ژوئن امسال دولت آلمان 122 مجوز صادرات سلاح و مهمات به ارزش 1.1 میلیارد یورو به کشورهای عضو این ائتلاف صادر کرده است که شامل خودروهای چهارچرخ متحرک مخصوص دستگاه امنیت عربستان می شود.

بیشترین مجوزهای سلاح برای مصر صادر شده که شامل 13 مجوز به ارزش 801 میلیون یورو می شود و در رتبه دوم امارات با 206 میلیون یورو و سپس کویت با 70.7 میلیون یورو و اردن با 3.4 میلیون یورو جای دارند.

عربستان دومین خریدار بزرگ سلاح آلمان است.

ازسوی دیگر، محدودیت هایی که آلمان برای صادرات سلاح به عربستان تعیین کرد با انتقاد فرانسه و انگلستان که در برخی کارخانه های تولید سلاح با آلمان شریک اند مواجه شد و در نهایت آلمان بدون اعلام رسمی به اجرای قراردادهای از پیش امضا شده رضایت داد.

منبع
ARD

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا