سرخط خبرهاسیاسی

یکی از سران ائتلاف نصر: همه نیروهای «اصلاح و سازندگی» به اپوزیسیون خواهند پیوست

یکی از سران ائتلاف نصر گفت که انتقال جریان حکمت ملی به اپوزیسیون باعث فروپاشی ائتلاف «اصلاح و سازندگی» نخواهد شد.

میدل ایست نیوز: «محمد نوری»، از سران ائتلاف نصر و عضو هیئت سیاسی ائتلاف «اصلاح و سازندگی» اعلام کرد که ائتلاف اصلاح فرونخواهد پاشید و احتمالا همه نیروهای آن به اپوزیسیون داخل حاکمیت تبدیل می شوند.

او در یک مصاحبه تلویزیونی تأکید کرد که بیانیه «سید مقتدی صدر» درباره فرصت 10 روزه به تشکل های سیاسی و نخست وزیر برای تکمیل کابینه آخرین تلاش برای حل بحران خواهد بود و افزود که بعید است تشکل های سیاسی به این خواست صدر پاسخ مثبت دهند.

نوری گفت که در این صورت ائتلاف اصلاح از هم نخواهد پاشید و با توجه به اینکه همه اعضای آن از دولت رضایت ندارند همه با هم به اپوزیسیون تبدیل خواهند شد.

او افزود که ائتلاف نصر به ریاست «حیدر العبادی» تا 80 درصد موضع خود را مشخص کرده اما در حال حاضر انتقال رسمی و علنی به اپوزیسیون را صلاح نمی داند.

نوری افزود که این مخالفت ها و تشکیل گروه اپوزیسیون ربطی به موضوع پست های ویژه و مدیر کل ها و نیز واگذاری سمت معاونت ریاست جمهوری به حیدر العبادی ندارد بلکه به عملکرد دولت مربوط می شود.

جریان حکمت ملی عراق به رهبری «سید عمار الحکیم» یکشنبه شب با صدور بیانیه ای رسمی اعلام کرد که به اپوزیسیون درون حاکمیت منتقل خواهد شد.

الحکیم همزمان ریاست ائتلاف «اصلاح و سازندگی» را بر عهده دارد که بزرگ ترین فراکسیون سیاسی درون مجلس را تشکیل می دهد.

منبع
ناس نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا