سیاسی

رایزنی برهم صالح با امیر کویت درباره تلاش‌ها برای آرام‌سازی اوضاع منطقه

«برهم صالح»، رئیس جمهور عراق در دیدار با امیر کویت تاکید کرد مناسبات بغداد و کویت در سایه حکمت و علاقه‌مندی رهبران دو کشور گام‌های بلند رو به جلویی برداشته است.

میدل ایست نیوز: «برهم صالح»، رئیس جمهور عراق در دیدار با امیر کویت تاکید کرد مناسبات بغداد و کویت در سایه حکمت و علاقه‌مندی رهبران دو کشور برای پشت سر نهادن صفحات تاریک گذشته، گام‌های بلند رو به جلویی برداشته است.

رئیس جمهور عراق در گفت‌وگوی رسمی با امیر کویت در کاخ السلام بغداد عنوان کرد: «عراق علاقه‌مندی جدی برای برقراری مناسبات گسترده با همسایگان خود به ویژه با کویت در راستای منافع مشترک دو ملت برادر دارد.»

وی افزود: «عراق با دیدی جامع به ماهیت بحران کنونی موجود در منطقه نگاه می کند و در تلاش است بر اساس به کارگیری ابزار گفتمان و داشتن حسن هم‌جواری با کشورهای همسایه به توافق منطقه‌ای همه‌جانبه، جامه عمل بپوشاند.»

برهم صالح با خوشامدگویی به امیر کویت و هیات همراه، ابراز امیدواری کرد این سفر، فرصت خوبی باشد تا دو کشور با پشت سر نهادن گذشته، برگی جدید از مناسبات فیمابین را آغاز کنند.

از سویی دیگر، امیر کویت بر علاقه‌مندی کشور متبوعش برای حمایت از عراق به منظور پشت سر نهادن پیامدهای اقدامات تروریستی صورت گرفته در این کشور و بازسازی عراق تاکید کرد.

وی افزود: «این سفر فرصتی است تا درباره راهکارهای تقویت مناسبات و گسترش همکاری‌های فیمابین و نیز حل و فصل پرونده‌های حل نشده میان دو کشور به بحث و تبادل نظر پرداخته و روابطی مستحکم میان عراق و کویت برقرار کنیم.»

وی در ادامه تاکید کرد: «کویت بر اهمیت برخورداری عراق از امنیت و ثبات، اعتقاد راسخ دارد.»

رئیس جمهوری عراق و امیر کویت در این دیدار درباره آخرین تحولات سیاسی منطقه، تلاش‌ها برای آرام‌سازی اوضاع در راستای ثبات منطقه، نقش‌آفرینی کویت در روند بازسازی عراق و راهکارهای ارتقای مناسبات دو کشور به بحث و رایزنی پرداختند.

در پایان رئیس جمهوری عراق ضیافتی به افتخار حضور امیر کویت و هیات همراه در بغداد برگزار کرد که «عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر، «محمد الحلبوسی»، رئیس پارلمان و «مدحت المحمود»، رئیس دادگاه فدرال عراق و دیگر مقامات این کشور حضور داشتند.

منبع
سایت ریاست جمهوری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا