سیاسی

عربستان پس از شکست لابیگری در انگلستان برای حمله به ایران، دست به دامان اسرائیل می شود

منابع آگاه خبر دادند که «عادل الجبیر» به همراه یک مقام امنیتی عربستان تلاش کرده اند که انگلستان را به حمله به اهدافی در ایران متقاعد کنند.

میدل ایست نیوز: پایگاه «میدل ایست آی» خبر داد که انگلستان درخواست عربستان برای حملات محدود به اهدافی در ایران را رد کرده است و یک مقام در دستگاه امنیت عربستان به زودی در راستای تلاش های این کشور برای متقاعد کردن کشورهای غربی به حمله به ایران به اسرائیل می رود.

این پایگاه به نقل از یک مقام بریتانیایی خبر داد که یک مقام امنیتی عربستانی همراه با «عادل الجبیر»، وزیر مشاور در امور بین الملل  عربستان، پس از منتفی شدن حمله امریکا به ایران، در لندن از همتایان انگلیسی خود خواسته اند که حملاتی محدود علیه برخی اهداف ایرانی را انجام دهند.

در این گزارش آمده که مقام امنیتی عربستانی اطلاعات بیشتری درباره ارتباط ایران با حمله به نفتکش ها در خلیج عمان را در اختیار طرف انگلیسی قرار داده، اما این شواهد هم باعث متقاعد شدن انگلیسی ها نشده و آنها به صراحت درخواست عربستان را رد کرده اند.

براساس این گزارش، برای تلاش هایی در راستای نظر مقامات اسرائیلی و «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی امریکا که به اسرائیل سفر کرده، مقام عربستانی قرار است اواخر هفته جاری به اسرائیل برود.

سفارت عربستان در لندن به درخواست «میدل ایست آی» برای توضیح در این باره پاسخ نداده است.

منابع اسرائیلی خبر دادند که جان بولتون برای شرکت در نشست بی سابقه مشاوران امنیت ملی اسرائیل ـ امریکا ـ روسیه وارد قدس شده است.

این نشست قرار است فردا (دوشنبه، 24 ژوئن) در قدس برگزار شود و «نیکولای پتروشف»، دبیر شورای امنیت روسیه، نیز به آن بپیوندد.

پایگاه اسرائیلی دبکا تأکید کرد که یکی از اهداف اصلی این نشست تعیین سیاست مشترک اسرائیل ـ امریکا ـ روسیه در قبال ایران و سوریه در آستانه دیدار رؤسای جمهور امریکا و روسیه در حاشیه نشست سران جی 20 است.

قرار است بولتون امروز (یکشنبه) با «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر اسرائیل دیدار کند.

همزمان «اندرو موریسون»، وزیر مشاور در امور خاورمیانه بریتانیا، اعلام کرد که برای مذاکره با مقامات ایرانی به تهران سفر می کند.

او در بیانیه ای رسمی هدف از این سفر را کاهش فوری تنش ها و ابلاغ نگرانی های انگلستان و کشورهای جهان از «رفتار برهم زننده ثبات در منطقه» اعلام کرده است.

منبع
میدل ایست آی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا