سیاسی

استقرار گسترده حشد الشعبی در نزدیکی مرز عراق با عربستان

یک مقام محلی از استقرار گسترده نیروهای حشد الشعبی در منطقه نخیب در استان انبار و در نزدیکی مرز عراق و عربستان خبر داد.

میدل ایست نیوز: یک مقام محلی که نخواسته نامش فاش شود خبر داد که نیروهای حشد الشعبی به صورت گسترده در منطقه نخیب در استان انبار و در نزدیکی مرز عراق با عربستان سعودی استقرار یافته اند.

به گفته این مقام، «نیروهای عصائب اهل حق، گردان حزب الله عراق، سرایا عاشورا، و سرایا امام علی نیروهای خود را در منطقه نخیب در نزدیکی مرز عربستان با عراق مستقر کرده اند.»

او افزوده که این نیروها در پی انضمام نخیب به استان کربلا هستند و تعدادی از جوانان عشایر محلی را بازداشت کرده اند.

به گفته این مقام این نیروها در مدارس منطقه که در تابستان تعطیل هستند مستقر شده اند و در آن ها سلاح انبار کرده اند.

این مقام تأکید کرده که حکومت محلی استان انبار در پی ارسال اعتراض به دفتر فرمانده کل نیروهای مسلح عراق است به خصوص که نیروهای ارتش اعلام کرده اند که حضور این نیروها بدون هماهنگی آنها انجام گرفته است.

«حسین الکعبی»، فعال رسانه ای حشد الشعبی، در گفت وگو با «خلیج اونلاین» تأکید کرد که انتشار نیروهای حشد در هر منطقه عراق مسئله ای عادی و مبتنی بر داده های اطلاعاتی است.

او گفت که نگرانی جدی  درباره عبور تروریست های داعش از مرز عربستان به عراق وجود دارد و هدف از این حضور نیروهای حشد در این منطقه زیر نظر داشتن مرز است.

الکعبی افزود که این نیروها پیش از این مانور مشترکی در صحرای بادیه استان نجف تا مرزهای عربستان برگزار کرده اند که عملیات الفرات الاوسط هم در آن حضور داشته است.

او اظهار داشت که فرماندهی عالی حشد الشعبی پس از تحولات اخیر منطقه به همه نیروهای خود فرمان آماده باش داده است.

در ماه مارس گذشته روزنامه کویتی «الجریده» از شناسایی دستگاه های شنود ایرانی در مرزهای عربستان با عراق خبر داد که مکالمه های بی سیم و موبایل را شنود می کرد.

پیش از این «الشرق الاوسط» نیز با گزارشی از حضور گسترده نیروهای وابسته به ایران در مناطق نزدیک به مرزهای عربستان خبر داده بود.

منبع
الخلیج اونلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا