سیاسی

مخالفت گروه‌های فلسطینی با برگزاری کنفرانس منامه/اعتصاب عمومی در غزه

مردم فلسطین به همراه گروه‌ها و جنبش‌های فلسطینی مخالفت قاطع خود را با برگزاری امریکایی اسرائیلی به میزبانی بحرین اعلام کردند.

میدل ایست نیوز: در مخالفت با کنفرانس اقتصادی بحرین، اعتصابی گسترده سراسر نوار غزه را فراگرفته است، این کنفرانس که روز سه شنبه و چهارشنبه این هفته تحت عنوان «صلح برای شکوفایی» در منامه بحرین برگزار خواهد شد با مخالفت همه گروه‌های فلسطینی مواجه شده که آن را در تضاد با آرمان فلسطین برای تشکیل دولتی به پایتختی بیت المقدس می دانند.

همه موسسات، بانک‌ها، فروشگاه‌ها فعالیت خود را تعطیل و حرکت در خیابان‌های این شهر در مخالفت با این کنفرانس متوقف شده است، بر روی درِ فروشگاه‌های تجاری شعارهایی چسبانده شده است که برچیده شدن توطئه مذکور را خواستار هستند و بر مخالفت همه مردم فلسطین با کنفرانس منامه که مدعی ارائه راهکارهای اقتصادی برای مساله فلسطین است، تاکید دارند.

در روزهای گذشته پلاکاردهایی با رنگ سیاه بر سر چهارراه‌های اصلی نوار غزه در مخالفت با کنفرانس بحرین و معامله قرن نصب شده است و قرار است امروز و فردا سلسله فعالیت‌های دیگر در نوار غزه به اجرا دربیاید که مهم‌ترین آن برگزاری کنفرانسی ملی در غزه است.

در این کنفرانس که شامگاه امروز برگزار می شود، قرار است «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در کنار دیگر رهبران گروه‌ها و جنبش‌های فلسطینی به ایراد سخنرانی بپردازند.

در همین رابطه،«صائب عریقات»، دبیرکل اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین بر موضع رسمی این سازمان در مخالفت با کنفرانس اقتصادی امریکا که قرار است امروز و فردا در منامه بحرین ذیل طرح موسوم به معامله قرن برگزار شود، تاکید کرد.

وی اظهار داشت: «تنها راهکار صلح و شکوفایی در برقراری حاکمیت دولت آزاد فلسطین بر اراضی خود و تحقق حقوق غیرقابل انکار مردم فلسطین در حق تعیین سرنوشت، استقلال و بازگشت آوارگان به وطن خویش است.»

عریقات در پایان اظهار داشت: «آنچه که دولت امریکا از آن دفاع می کند، تصمیماتی یک‌جانبه و غیر قانونی است و در راستای حمایت از پروژه شهرک‌سازی و نهادینه کردن اشغالگری اسرائیل بر اراضی فلسطینی است.»

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا