سرخط خبرهاسیاسی
موضوعات داغ

حمله معترضان عراقی به سفارت بحرین در بغداد/وزیر کشور: قاطعانه برخورد می کنیم + تصاویر و فیلم

تظاهرات کنندگان پرچم سفارت بحرین را پایین کشیدند و به جای آن پرچم فلسطین را برافراشتند.


میدل ایست نیوز: تظاهرات دیشب (پنج شنبه 28 ژوئن) مردم بغداد در اعتراض به نشست مقدماتی منامه با حمله به سفارت بحرین در بغداد همراه شد.

خبرگزاری های عراق خبر دادند که مردم خمشگین از برگزاری نشست منامه که گام نخست پرده برداری از طرح امریکا برای حل مناقشه فلسطینیان و اسرائیل بود، به سفارت بحرین در بغداد حمله کرده و پرچم این کشور را پایین کشیدند و به جای آن پرچم فلسطین را برافراشتند.

تظاهرات کنندگان پلاکاردهایی در محکومیت عادی سازی روابط با اسرائیل و آنچه «فروش عربیت به صهیونیسم» خوانده اند حمل کرده بودند.

تصاویر این اعتراضات به صورت گسترده در شبکه های اجتماعی منتشر شد و «ثامر السبهان»، وزیر مشاور در امور خلیج عربستان، با انتشار توئیتی این حادثه را تأسف بار خواند.

در نهایت نیروهای پلیس عراق تظاهرات کنندگان را متفرق کردند و همه راه های منتهی به سفارت را بستند.

یاسین طه الیاسری، وزیر کشور عراق اعلام کرده است که با عاملان این حادثه برخورد قاطع خواهد کرد. تا کنون 54 نفر در پی این حادثه دستگیر شده اند.

نشست مقدماتی پرده برداری از ابعاد اقتصادی طرح موسوم به «معامله قرن» روزهای سه شنبه و چهارشنبه با حضور جمعی از مقامات و فعالان اقتصادی جهان در بحرین برگزار شد.

پیش از این نیز در پی اظهارات اهانت آمیز وزیر امور خارجه بحرین درباره «سید مقتدی صدر» هواداران صدر به سفارت بحرین حمله کرده بودند.

 

 

تکمیلی

  • ساعاتی پیش یاسین طه الیاسری وزیر جدید کشور عراق با حضور در سفارت بحرین حمایت قاطع و کامل خود را از سفارت اعلام نموده و دستور به بازداشت متجاوزین به سفارت را داد.
  • تا کنون بیش از 54 نفر از متجاوزین به سفارت بحرین بازداشت شده اند.

توییت های مربوط به حادثه سفارت بحرین

 

خبرهای تکمیلی

واکنش‌ مقامات امارات و عربستان به حادثه حمله به سفارت بحرین در بغداد

https://mdeast.news/2019/06/28/%d8%a8%d8%ad%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%ad%d9%85%d9%84%d9%87-%d8%a8%d9%87-%d8%b3%d9%81%d8%a7%d8%b1%d8%aa-%d8%ae%d9%88%d8%af-%d8%af%d8%b1-%d8%a8%d8%ba%d8%af%d8%a7%d8%af-%d8%b1%d8%a7-%d9%85%d8%ad%da%a9%d9%88/

پادشاه بحرین در تماس تلفنی برهم صالح: مناسبات برادرانه با دولت و ملت عراق مایه افتخار است

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا