سرخط خبرها

«الشهرستانی»: ضربه های پی در پی حزب الدعوه از «جوانان نوری المالکی»

یکی از چهره های شاخص «حزب الدعوه» به چهره های قدیمی حزب بابت فعالیت های «جوانان نوری المالکی» هشدار داد.

میدل ایست نیوز: «جمال الدین الشهرستانی»، از چهره های شاخص «حزب الدعوه» تأکید کرد که این حزب توسط «جوانان نوری المالکی» در حال خوردن ضربه های پی در پی است.

او در پیامی در شبکه اجتماعی «فیسبوک» نوشت که حزب الدعوه در حال خوردن ضربه های پی در پی است و آخرین ضربه برکناری استاندار کربلا بود.

به نوشته الشهرستانی «حزب مناصب کشور را یکی پس از دیگری از دست می دهد، از نخست وزیری تا استانداری ها و تازه ترین آنها استانداری کربلاست».

او افزود که «سیاست جدید حزب پایان دادن به فعالیت ارکان حزب الدعوه و کنار زدن عناصری از حزب است که رویکردی مشابه «نوری المالکی» ندارند».

به گفته الشهرستانی، «عقل الطریحی» استاندار برکنارشده کربلا «از نوجوانی عضو حزب بود» و این وضعیت هشداری ازجانب «جوانان نوری المالکی» برای چهره های قدیمی حزب الدعوه است.

عقیل الطریحی چندی پیش ازسوی شورای استانداری کربلا از سمت خود برکنار شد. با اینکه الطریحی از نیروهای حزب الدعوه است، برکناری او با تلاش «ائتلاف دولت قانون» انجام شد. دادگاه فدرال عراق نیز درخواست نقض این تصمیم ازسوی الطریحی را رد کرد.

رئیس جمهور عراق امروز  (اول ژوئیه) با صدور حکمی انتخاب «نصیف الخطابی» به استانداری کربلا را تنفیذ کرد. الخطابی پیش تر رئیس شورای استانداری کربلا بود.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که قرار است حزب الدعوه به زودی با برگزاری نشست مجمع عمومی ترکیب تازه هیئت رئیسه خود را انتخاب کند.

اختلافات شدید میان سران حزب الدعوه باعث تعویق چندباره این نشست شده است.

بسیاری از سران حزب الدعوه معتقدند که نوری المالکی، دبیر کل فعلی حزب، می کوشد که با استفاده از شعار جوان گرایی گروهی از جوانان نزدیک به خود را در رأس تشکیلات حزب الدعوه بگمارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا