سیاسی

هشدار ملک سلمان به عبدالمهدی درباره حمله به عربستان از خاک عراق

یک مقام آگاه تأکید کرد که پادشاه عربستان در تماس تلفنی خود با نخست وزیر عراق تأکید کرده که چنین حوادثی تأثیر بسیار بدی بر روابط دو کشور خواهد نهاد.

میدل ایست نیوز: یک مقام عراقی خبر داد که تماس تلفنی روز گذشته ملک «سلمان بن عبدالعزیز»، پادشاه عربستان، با «عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر عراق، پس از تماس های مقامات امنیتی دو کشور درباره حملات ماه گذشته به تأسیسات نفتی عربستان صورت گرفته است.

این مقام تأکید کرد که پیش از این تماس، مقامات امنیتی عربستان با همتایان عراقی خود گزارش های مربوط به اینکه حمله به تأسیسات نفتی عربستان از خاک عراق انجام شده است را بررسی کرده اند.

براساس این گزارش ها پهپادهایی که تأسیسات نفتی عربستان را هدف قرار دادند از عراق پرتاب شده بودند.

این مقامات عربستانی تأکید کرده اند که دستگاه های رادار در مرزهای مشترک عربستان با عراق نصب کرده اند.

این مقام آگاه افزود که پادشاه عربستان در تماس تلفنی خود درباره خطرناک بودن تکرار چنین حملاتی به روابط دو کشور و بر اهمیت کنترل فعالیت های نیروهای نظامی در مرزهای عراق و عربستان تأکید کرده است.

این مقام افزود که عبدالمهدی بر ادامه روابط دوستانه با عربستان و همکاری امنیتی دو کشور تأکید کرده و وعده داده که برای تأمین امنیت مناطق صحرایی نزدیک به مرز عربستان دست به اقدامات فوری بزند و این اقدامات آغاز شده است.

پیش از این روزنامه «وال استریت ژورنال» مدعی شده بود که حمله به تأسیسات نفتی عربستان در ماه مه میلادی گذشته از عراق صورت گرفته است.

عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق، در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی خود تأکید کرد که امریکایی ها چنین اطلاعاتی به عراق داده اند، اما ارتش و دستگاه امنیتی عراق این اطلاعات را تأیید نکرده است.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا