سرخط خبرها

«ترامپ» در دیدار با امیر قطر: قطر متحدی بزرگ برای امریکا بوده است

امیر قطر در دیدار با سرپرست وزارت دفاع امریکا از همکاری دو کشور برای کاهش تنش در منطقه سخن گفت.

میدل ایست نیوز: «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور ایالات متحده، در استقبال از «تمیم بن حمد آل ثانی»، امیر قطر، در واشنگتن قطر را متحدی بزرگ برای امریکا خواند.

ترامپ در ضیافت شامی که وزیر خزانه داری امریکا دوشنبه شب به افتخار امیر قطر برگزار کرد و مقامات دو کشور در آن حضور داشتند گفت: «مذاکرات بسیار سازنده ای خواهیم داشت، موضوعات زیادی در حوزه دفاعی و بازرگانی هست که درباره اش صحبت می کنیم».

او گفت: «قطر متحدی بزرگ برای امریکا بوده و به ما در ساخت پایگاه های نظامی و فرودگاه نظامی با هزینه قطر کمک بزرگی کرده است، شما دوست خوبی هستید».

امیر قطر نیز در این ضیافت تأکید کرد که سفرش به امریکا برای تأکید بر «ارزش های مشترک امریکا و قطر» بوده و افزود که این ضیافت «جشن شراکت اقتصادی قدرتمند ماست».

تمیم بن حمد آل ثانی که روز دوشنبه به واشنگتن سفر کرد قرار است در سفر دو روزه خود امروز (سه شنبه 9 ژوئیه) با ترامپ در کاخ سفید دیدار کند.

او در اولین روز سفر خود با حضور در پنتاگون با «مارک اسپر»، سرپرست وزارت دفاع امریکا، دیدار و تأکید کرد که قطر در همکاری با امریکا برای کاهش تنش در منطقه تلاش می کند.

تمیم بن حمد روابط قطر با امریکا را استراتژیک خواهند و افزود که دو کشور با همکاری یکدیگر می توانند راه مناسب برای کاهش تنش در منطقه را بیابند.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا