سرخط خبرهاسیاسی

واکنش نماینده پارلمان عراق به نقش عربستان در سرکوب تظاهرات سال گذشته بصره

«عامر الفایز»، نماینده استان بصره در پارلمان عراق، اقدام عربستان در مشارکت در سرکوب تظاهرات مردم بصره در راستای حمایت از دولت حیدر العبادی، نخست وزیر سابق این کشور را دور از ذهن دانست.

میدل ایست نیوز: «عامر الفایز»، نماینده استان بصره در پارلمان عراق، اقدام عربستان در مشارکت در سرکوب تظاهرات مردم بصره در راستای حمایت از دولت حیدر العبادی، نخست وزیر سابق این کشور را دور از ذهن دانست.

الفایز در گفت‌وگو با پایگاه خبری بغداد الیوم تصریح کرد: «متهم کردن عربستان در سرکوب اعتراضات مردمی سال گذشته، غیر منطقی است، ریاض هیچ وقت خود را به صورت مستقیم وارد این درگیری‌ها نمی کند. اگر عربستان می خواست دخالت کند، می توانست از طریق بازو‌های سیاسی خود مداخله کند نه اینکه به سرکوب تظاهرات‌کنندگان اقدام کند.»

وی افزود: «با یک نگاه سریع به رویدادها می توان دریافت که عربستان به علل بسیاری نمی تواند نقشی در مقابله با اعتراضات مردمی بصره داشته باشد، از جمله اینکه تظاهرات‌کنندگان مقر احزابی را مورد حمله قرار دادند که دشمن عربستان به شمار می روند.»

روزنامه الخلیج اونلاین پیشتر در گزارشی اعلام کرده بود که عربستان سعودی در سرکوب اعتراضات مردم بصره در تابستان سال گذشته نقش داشته است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا