سیاسی

یکی از سران حزب الدعوه: ایران از حشد الشعبی کسب درآمد می کند/ جانشین آیت الله سیستانی یک شخصیت حوزوی عراقی است

«غالب الشابندر» تأکید کرد که ایران نیروهای حشد الشعبی را به هیچ عنوان از دست نخواهد داد.

میدل ایست نیوز: «غالب الشابندر» از چهره های بارز حزب الدعوه تأکید کرد که ایران هرگز اجازه نخواهد داد که نیروهای حشد الشعبی از دستش خارج شوند و افزود که حشد الشعبی تنها گزینه ایران در عراق است.

الشابندر که از او به تئوریسین حزب الدعوه یاد می شود در یک مصاحبه تلویزیونی تأکید کرد که ایران تحت هیچ شرایطی حشد را از دست نخواهد داد زیرا این نیروها در شرایط مالی دشوار ایران درآمدهای سرشاری برای ایران تأمین می کنند.

به گفته وی امریکایی ها درباره نحوه اجرای دستورالعمل نخست وزیر عراق درباره بازسازی ساختار نیروهای حشد الشعبی این پرسش را مطرح کرده اند که آیا قرار است داخل دستگاه نظامی عراق گروه هایی جدا از هم تشکیل شود و افزود که خود نیروهای حشد تحت فشارهای موجود از اظهارات سابق خود درباره پیوند با ایران عقب نشینی کرده اند.

او تأکید کرد که «عادل عبدالمهدی» از حملاتی که بابت روابطش با ایران به وی می شود خوشحال است چون از این حملات رسانه ای دربرابر کسانی که او را تحت فشار قرار می دهند استفاده می کند.

این عضو بارز حزب الدعوه افزود که اگر قرار باشد میان ایران و امریکا یکی را انتخاب کند قطعا امریکا را انتخاب می کند چون «امریکا چیزی می خواهد و چیزی می دهد اما ایران فقط توقع دارد و هیچ نمی دهد.

به گفته الشابندر اگر حمایت مردمی از دستورالعمل عبدالمهدی ایجاد شود و حتی در این باره تظاهرات صورت بگیرد او قدرت خواهد یافت که دست به اقدامات قاطع تری بزند.

او همچنین رحلت رهبر ایران و آیت الله سیستانی را دو چالش سرنوشت ساز برای شیعیان دانست و درباره جانشین آیت الله سیستانی گفت که یک شخصیت عراقی برجسته که از مقبولیت بسیاری در حوزه علمیه نجف از جمله خود آیت الله سیستانی برخوردار است زعامت حوزه را بر عهده خواهد گرفت.

الشابندر تأکید کرد که این شخصیت بعد از سید محمدباقر صدر اولین شخصیت عربی خواهد بود که زعامت حوزه را به دست می گیرد.

او بدون آنکه از این شخص نامی بیاورد مدعی شد که این شخص با برخی دخالت های سیاسی کنونی حوزه مخالف است.

منبع
ناس نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا