سرخط خبرهاسیاسی

رایزنی سفیر ایران در بغداد با المالکی درباره ممانعت از کاهش تنش‌ها در منطقه

«نوری المالکی»، رئیس ائتلاف دولت قانون با «ایرج مسجدی»، سفیر ایران در بغداد دیدار و درخصوص تلاش‌ها برای ممانعت از افزایش تنش در منطقه به بحث و رایزنی پرداخت.

میدل ایست نیوز: «نوری المالکی»، رئیس ائتلاف دولت قانون با «ایرج مسجدی»، سفیر ایران در بغداد دیدار و درخصوص تلاش‌ها برای ممانعت از افزایش تنش در منطقه به بحث و رایزنی پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری بغداد الیوم، نوری المالکی، رئیس ائتلاف دولت قانون و دبیرکل حزب الدعوه عراق در دفتر خود در بغداد از ایرج مسجدی، سفیر ایران در این کشور استقبال کرد.

در این دیدار، طرفین درباره تازه‌ترین وضعیت سیاسی و امنیتی عراق و منطقه، مناسبات فیمابین و راهکارهای همکاری میان دو کشور در راستای منافع دو ملت ایران و عراق به گفت‌وگو پرداختند.

المالکی تاکید کرد که منطقه با شرایط پیچیده‌ای دست و پنچه نرم می کند که این امر مستلزم انجام تلاش‌ها برای کاستن از شدت تنش‌ و ممانعت از اقدامات تنش‌زایی است که ثبات ملت‌ها را مورد تهدید قرار می دهد.

از سویی دیگر، سفیر ایران در بغداد ضمن عرض تبریک به مناسبت انتخاب المالکی به عنوان دبیرکل حزب الدعوه در هفدهمین کنگره عمومی این حزب، از مواضع عراق در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی تمجید کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا