سیاسی

ترکیه به نیروهای ارتش آزاد سوریه برای حمله به منبج فرمان آماده باش داده است

یک منبع آگاه خبر داد که ترکیه به نیروهای ارتش آزاد سوریه دستور داده که خود را برای یک عملیات نظامی در منبج آماده کنند.

میدل ایست نیوز: منابع آگاه خبر دادند که ترکیه از گردان های «ارتش آزاد تحت حمایت ترکیه» (TSFA) سوریه خواسته که خود را برای عملیاتی نظامی در آینده نزدیک در منبج، در شرق حلب، که تحت کنترل «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) است آماده کند.

یک منبع نظامی از مخالفان سوریه به «عربی 21» گفته که ترکیه از «ارتش آزاد» که شاخه نظامی مخالفان حکومت سوریه است و در مناطق درع الفرات و غصن الزیتون در شمال حلب مستقر است خواسته که خود را برای یک عملیات نظامی در منبج آماده کنند.

این منبع گفته که این درخواست ترکیه در جلسه ای نظامی که دو روز پیش در خاک ترکیه با حضور فرمانده نیروهای ارتش آزاد سوریه برگزار شد و یک افسر بلندپایه ارتش ترکیه در آن حضور داشت مطرح شده است.

به گفته این منبع نظامی همزمان، ارتش ترکیه تحرکات نظامی خود را در مرزهایش با سوریه شدت بخشیده و تجهیزات نظامی تازه ای برای یگان های خود در این منطقه ارسال کرده است.

منابع محلی نیز به عربی 21 گفته اند که ارتش ترکیه نیروهای گشتی خود را به مناطق نزدیک تل ابیض در استان رقه فرستاده است. اقدامی که ناظران آن را به معنای نزدیک بودن حمله ای نظامی دانسته اند که ترکیه درصدد اجرای آن علیه نیروهای دموکراتیک سوریه است.

به گفته این منابع، ارتش ترکیه دیواره حائل مرزی میان سوریه و ترکیه را در منطقه محاذی تل ابیض از میان برداشته است.

پیش از این «رجب طیب اردوغان» در ماه گذشته از آغاز تدارکات لازم برای عملیات نظامی در تل ابیض و تل رفعت در شمال سوریه و ایجاد منطقه امن در آن خبر داده بود.

ارتش آزاد سوریه تحت حمایت ترکیه (TFSA) نیز خوانده می‌شود ارتشی است که از ۳۰ مه ۲۰۱۷ با حمایت ترکیه فعالیت خود را در سوریه آغاز کرده است. بیشتر اعضای این ارتش را اعراب و ترکمان های مخالف دولت بشار اسد که در شمال سوریه حاضرند تشکیل داده‌اند.

منبع
عربی 21

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا