سرخط خبرها

افزایش تدابیر امنیتی نیروی دریایی اسرائیل پس از توقیف نفتکش بریتانیایی توسط ایران

روزنامه «هاآرتص» خبر داد که اسرائیل برای درامان ماندن از تهدیدهای ایران در آب های بین المللی، تدابیر امنیتی تازه ای اتخاذ کرده است.

میدل ایست نیوز: اسرائیل برای جلوگیری از حمله به کشتی های نظامی و تجاری خود یا کشتی هایی که در راه اسرائیل هستند تدابیر امنیتی تازه ای اتخاذ کرد.

به گزارش روزنامه «هاآرتص»، پس از توقیف یک نفتکش بریتانیایی توسط ایران، اسرائیل برای در امان ماندن از چنین تهدیدهایی تدابیر امنیتی تازه ای اتخاذ کرده است.

این روزنامه گزارش داده یک تیم امنیتی اسرائیلی اخیرا در جلسه ای تأکید کرده اند که ایران به بازیگر مهمی در آب های بین المللی چه در خلیج و چه در سراسر خاورمیانه تبدیل شده و ابراز نگرانی کرده اند که فعالیت های ایران خطری برای حمل و نقل دریایی اسرائیل به خصوص در دریای سرخ باشد.

براساس این گزارش، در این راستا اسرائیل تصمیم گرفته که در بندر نظامی ایلات موانعی در مسیر قایق های آبی قرار دهد تا مانع آسیب رساندن قایق ها به کشتی های پهلو گرفته در این بندر شود.

گزارش ها و بررسی های اعلام شده اسرائیل نشان داده که اسرائیل در حال حاضر از تمایل ایران به آغاز درگیری نظامی با اسرائیل احساس خطر نمی کند اما از این نکته هم غافل نیست که ایران برای گرفتن امتیاز ممکن است حملاتی به کشتی های اسرائیلی ترتیب دهد و در این صورت اسرائیل چاره ای جز پاسخ دادن نخواهد داشت.

این گزارش افزوده که چنین حملاتی احتمالا توسط حزب الله لبنان یا نیروهای انصار الله (حوثی) که به دریای سرخ دسترسی دارند انجام خواهد شد.

همزمان گزارش شده که یک هیئت نظامی اسرائیلی برای مذاکره با همتایان روسی خود درباره افزایش تهدیدهای ایران و پیشرفت های ایران در تولید موشک های نقطه زن وارد مسکو شده اند.

منابع حاضر در این مذاکرات تأکید کرده اند که برخلاف مذاکرات سابق اسرائیل با روسیه، تمرکز مذاکرات نه صرفا بر حضور نظامی ایران در سوریه، که بر نفوذ ایران در کل منطقه بوده است.

منبع
هاآرتص

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا