سیاسی

سفر منطقه ای «کوشنر» برای نهایی کردن بخش اقتصادی «معامله قرن»

«جارد کوشنر» قرار است همراه با چند مقام ارشد امریکایی اواخر ماه جاری میلادی سفری به چند کشور منطقه را آغاز کند.

میدل ایست نیوز: یک مقام بلندپایه در دولت امریکا خبر داد که «جارد کوشنر»، داماد و مشاور ترامپ، به زودی در رأس هیئتی امریکایی به چند کشور خاورمیانه سفر خواهد کرد تا آخرین تغییرات در طرح امریکا برای حل مناقشه فلسطین و اسرائیل موسوم به «معامله قرن» را اعمال و آن را نهایی کند.

این مقام به «رویترز» گفته که این هیئت به ریاست کوشنر و با حضور «جیسون گرینبلات»، نماینده ویژه رئیس جمهور امریکا در امور خاورمیانه، و «برایان هوک»، نماینده ویژه وزارت خارجه امریکا در امور ایران، و «آوی برکویتس»، دستیار کوشنر در اسرائیل و کشورهای عربی، خواهد بود و سفر خود را اواخر ماه جاری میلادی آغاز خواهد کرد.

به گفته این مقام هدف از این سفر «ادامه مسیری است که در نشست منامه برای بررسی ابعاد اقتصادی معامله قرن آغاز شد و نهایی کردن بخش اقتصادی این طرح» است.

این مقام وزارت امور خارجه امریکا همچنین افزود که احتمالا مقر صندوق توسعه فلسطین که برای اجرای ابعاد اقتصادی این طرح تشکیل می شود در بحرین باشد.

منامه پایتخت بحرین در 24-25 ژوئن میزبان نشست اقتصادی مقدماتی طرح معامله قرن بود.

این نشست بدون حضور فلسطین و با اعتراض شدید مقامات فلسطینی برگزار شد. هنوز موعدی برای اعلان بخش سیاسی معامله قرن تعیین نشده است.

منبع
رویترز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا