سرخط خبرها

نخستین بازدید جمعی از روزنامه‌نگاران عراقی و عربستانی از اسرائیل

جمعی از روزنامه‌نگاران عراقی و عربستانی برای نخستین بار از اسرائیل بازدید کردند و وزارت امور خارجه اسرائیل اعلام کرد که هدف از این سفر آشنایی با مواضع اسرائیل در امور دیپلماتیک است.

میدل ایست نیوز: وزارت خارجه اسرائیل اعلام کرد که هیئتی متشکل از 6 خبرنگار از کشورهای عربی که برای اولین بار خبرنگارانی از عربستان سعودی و عراق هم در آن حضور دارند وارد اسرائیل شد.

در تویئت صفحه رسمی وزارت امور خارجه اسرائیل به زبان عربی تأکید شده که این خبرنگاران مهمان وزارت امور خارجه اسرائیل هستند.

این پیام افزوده که بازدید از موزه یاد هولوکاست و کنست و اماکن مقدس در بیت المقدس و همچنین دیدار با برخی اعضای کنست و چند دیپلمات در برنامه این هیئت درج شده است.

وزارت خارجه اسرائیل پیشتر اعلام کرده بود که هدف از این بازدید آشنا کردن این روزنامه‌نگاران با مواضع اسرائیل در حوزه مسائل دیپلماتیک و ژئوپولیتیک است.

با اینکه بیشتر کشورهای عربی، حل مسئله فلسطین را شرط اصلی عادی سازی روابط با دولت اسرائیل اعلام می کنند اما بعد از دهه ها دشمنی، نشانه‌هایی از نزدیکی بین دولت اسرائیل و دولت‌های عربی در ماه های اخیر بروز کرده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا