سرخط خبرهاسیاسی

پارلمان عراق به اولین اصلاحیه قانون انتخابات شوراهای استانداری رای داد

پارلمان عراق در جلسه امروز خود به بررسی و رای‌گیری درباره پیش‌نویس اولین اصلاحیه قانون انتخابات شوراهای استانداری پرداخت.

میدل ایست نیوز: پارلمان عراق در جلسه امروز خود به بررسی و رای‌گیری درباره پیش‌نویس اولین اصلاحیه قانون انتخابات شوراهای استانداری پرداخت.

در همین رابطه، منبعی پارلمانی در گفت‌وگو با پایگاه خبری بغداد الیوم تصریح کرد: «پارلمان در جلسه امروز خود، پیش‌نویس اولین اصلاحیه قانون شورای استان‌ها و شهرستان‌ها مورد رای‌گیری قرار داد»

این منبع که نخواست نامش فاش شود، در پایان اظهار داشت: «پارلمان تاکنون 4 بند از قانون فوق را مورد تصویب قرار داده است.»

بر اساس پیش‌نویس اصلاح شده پارلمان عراق، نامزدهای شورای استان‌ها و شهرستان‌ها باید 28 سال سن داشته و دارای مدرک لیسانس یا معادل آن باشد همچنین این افراد باید دارای حسن شهرت بوده و محکومیت قضایی نداشته باشد و مدت اقامت‌شان در شهر مورد نظر نباید کمتر از 10 سال باشد.

بر اساس این قانون، نامزدهای شورای استان‌ها و شهرستان‌ها نباید عضو نیروهای مسلح و نهادهای امنیتی باشد. تاریخ انتخابات با تصمیم هیات دولت بنا به پیشنهاد کمیساریای عالی انتخابات، 60 روز پیش از برگزاری انتخابات، اعلام می شود و شمارش آرا نیز بلافاصله پس از انجام رای‌گیری با استفاده از دستگاه شمارش الکترونیکی در مراکز انتخاباتی آغاز خواهد شد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا