سرخط خبرها

ابراز نگرانی دفتر «نوری المالکی» از شمول تحریم های آمریکا در خصوص وی

دفتر دبیر کل حزب الدعوه از اینکه گزارش نشریه «دیلی بیست» درباره فساد در قراردادهای تسلیحاتی در دوره «نوری المالکی» باعث تحریم وی توسط دولت ایالات متحده شود ابراز نگرانی کرد.

میدل ایست نیوز: دفتر «نوری المالکی»، دبیر کل حزب الدعوه، با صدور بیانیه ای گزارش منتشرشده در نشریه «دیلی بیست» درباره قراردادهای پرشائبه میان امریکا و عراق در دوره حکومت وی را بی اساس دانست.

در این بیانیه تأکید شده که «در آنچه به مسئولیت نوری المالکی مربوط می شود، مشاور حقوقی وی این مسئولیت را کاملا بی اساس می داند».

این بیانیه افزوده که این گزارش تاکنون بارها در قالب های گوناگون منتشر شده اما با هیچ سندی همراه نیست تا درستی ادعاها را اثبات کند و تأکید کرده که این نشان می دهد که هدف از انتشار این گزارش ها «درگیر کردن چهره های ملی عراق در تحریم های امریکاست» که براساس اصل استبداد در قدرت بر کشورها و چهره های مستقل سیاسی تحمیل می شود.

دفتر المالکی از اینکه رسانه های محلی این «ادعاهای غلط» را بازتاب داده اند ابراز شگفتی و تأکید شده که این اقدام یک تلاش آشکار برای بدنام کردن وی بدون استناد به هیچ منبع رسمی یا حقوقی است.

پیش از این نشریه دیلی بیست با انتشار گزارشی از معامله‌های فسادی پرده برداشت که میان ارتش آمریکا و دولت عراق در بالاترین سطوح و مناصب در دوره نوری مالکی، نخست وزیر اسبق عراق رخ داده است.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا