سرخط خبرها

ابوظبی داوطلب میزبانی نشست مقدماتی دوم «معامله قرن»

منابع آگاه خبر داده اند که ابوظبی برای میزبانی نشست دوم «معامله قرن» اعلام آمادگی کرده است.

میدل ایست نیوز: یک منبع بلندپایه عرب خبر داد که ابوظبی ازطریق «جارد کوشنر»، مشاور ارشد کاخ سفید، به دولت امریکا ابلاغ کرده که آماده میزبانی نشست مشورتی دوم درباره طرح امریکا برای حل مناقشه فلسطین و اسرائیل، موسوم به «معامله قرن» است.

به گفته این منبع دولت امریکا با این پیشنهاد موافقت اولیه خود را نشان داده است.

این منبع آگاه تأکید کرده که این بار قرار است تمهیدات لازم برای برگزاری این نشست از جمله دعوت مهمانانی از جهان عرب و امریکا و اسرائیل و فلسطین توسط خود امارات انجام شود، برخلاف نشست پیشین در بحرین که اجرای آن را خود امریکایی ها بر عهده گرفتند.

به گفته این منبع تدابیر لازم برای برگزاری این نشست از اول اوت آغاز خواهد شد و به احتمال قوی این نشست در عید قربان برگزار شود و امارات همه تلاش خود را برای موفقیت این نشست به کار خواهد گرفت.

این منبع افزوده که این نشست قرار است ادامه نشست منامه باشد و ابعاد تازه ای از طرح موسوم به «معامله قرن» در آن پرده برداری شود.

بحرین در 25-26 ژوئن میزبان نشست اقتصادی مقدماتی معامله قرن بود که با انتقاد گسترده فلسطینی ها و افکار عمومی در جهان عرب همراه شد.

«جارد کوشنر» که از وی به عنوان طراح «معامله قرن» یاد می شود سفری به کشورهای منطقه ازجمله کشورهای خلیج و اسرائیل را آغاز کرده است.

منبع
الخلیج اونلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا