سیاسی

«عبدالمهدی» از تصمیم خود در خروج لشکر 30 حشدالشعبی از سهل نینوی عدول کرد

نخست وزیر عراق در پی دخالت مرجعیت نظر خود در رابطه با خروج لشکر 30 حشدالشعبی از سهل نینوا را تغییر داد.

میدل ایست نیوز: «حنین القدو»، نماینده پارلمان عراق از تغییرنظر «عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر عراق و فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور از تصمیم خود در رابطه با خروج لشکر 30 حشدالشعبی از سهل نینوا خبر داد.

القدو در بیانیه‌ای اعلام کرد: مرجعیت دینی در نجف اشرف و کربلای معلی از دولت عراق خواست تا تصمیم خود در خروج نیروهای لشکر 30 حشدالشعبی از سهل نینوا را ملغی کند، این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که وزارت خزانه‌داری ایالات متحده امریکا برخی از شخصیت‌های سیاسی و فرماندهان حشدالشعبی از جمله «وعد القدو»، فرمانده لشکر 30 را به اتهام فساد و نقض حقوق بشر در فهرست تحریم‌های خود قرار داد.

در همین رابطه، «حنین القدو» از مرجعیت دینی نجف اشرف و کربلای معلی به خاطر دخالت انسانی و تاکیدشان به عبدالمهدی فرمانده کل نیروهای مسلح عراقی و همه فرماندهان نیروهای مسلح برای لغو دستور ویژه برای خروج لشکر 30 حشدالشعبی از سهل نینوی تشکر کرد.

وی افزود: «این تصمیم در راستای پاسخ به درخواست‌های مردمی در سهل نینوی و باقی ماندن لشکر 30 در موقعیت کنونی خود به دلیل الزامات امنیتی لغو شد.»

عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق و فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور پیشتر دستور داده بود لشکر 30 از سهل نینوی خارج شده و در منطقه الجزیره در غرب این استان مستقر شود.

در همین رابطه، وزارت خزانه داری آمریکا روز پنجشنبه ۲۷ تیر اعلام کرد «ریان کلدانی»، و همچنین «رعد قدو»، از رهبران شبه نظامیان عراقی، و دو مقام سابق عراقی به نام «نوفل السلطان» و «احمد عبدالله الجبوری» را به فهرست تحریم‌های آمریکا افزوده است.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا