سرخط خبرهاسیاسی

تاکید پادشاه اردن در دیدار با کوشنر بر لزوم برپایی دولت فلسطین به پایتختی بین المقدس شرقی

ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن در دیدار با جراد کوشنر، مسئول امریکایی معامله قرن بر لزوم برپایی کشور مستقل فلسطینی در چارچوب مرزهای 1967 میلادی به پایتختی بیت المقدس شرقی تاکید کرد.

میدل ایست نیوز:ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن در دیدار با جراد کوشنر، مسئول امریکایی معامله قرن بر لزوم برپایی کشور مستقل فلسطینی در چارچوب مرزهای 1967 میلادی به پایتختی بیت المقدس شرقی تاکید کرد.

جراد کوشنر، مشاور و داماد دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده امریکا که به اردن سفر کرده است در کاخ الحسینیه امّان مورد استقبال پادشاه اردن قرار گرفت و طرفین درباره تلاش‌های انجام شده برای حل و فصل منازعه فلسطین-اسرائیل به رایزنی پرداختند.

ملک عبدالله در این دیدار مجددا بر لزوم تحقق صلح عادلانه، دائمی و فراگیر بر اساس راهکار دو دولتی که ضامن برپایی دولت مستقل فلسطین در چارچوب مرزهای 1967 میلادی و به پایتختی بیت‌المقدس شرقی تاکید کرد تا مردم فلسطین بتوانند در امنیت و صلح در کنار اسرائیل بر اساس راهکار صلح عربی و تصمیمات بین‌المللی ذیربط، زندگی کنند.

جراد کوشنر، مشاور رئیس جمهوری امریکا و مسئول پرونده معامله قرن از امروز سفر خود به منطقه را آغاز کرده است که پیش‌بینی می شود شامل سفر به اردن، اسرائیل، مصر، عربستان، امارات و قطر شود.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده امریکا پیشتر تاکید کرده بود که سفر کوشنر در راستای تلاش‌های واشنگتن برای الحاق کشورهای منطقه به ویژه منطقه خلیج به طرح امریکا برای حل و فصل منازعه فلسطین-اسرائیل موسوم به معامله قرن انجام می شود که کوشنر دو سال است بر آن کار می کند.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا