اجتماعیدسته‌بندی نشده

واکنش‌ها به مراسم افتتاحیه مسابقات فوتبال غرب آسیا در كربلاء

مراسم افتتاحیه مسابقات فوتبال غرب آسیا در استان کربلاء، واکنش‌های مثبت و منفی مردم عراق را به دنبال داشته است.

میدل ایست نیوز: مراسم افتتاحيه مسابقات فوتبال غرب آسیا در استان کربلاء واكنش هاي گوناگوني را به دنبال داشته است.

در افتتاحیه این مراسم، بانویی ویولن به دست به همراه سه زن دیگر که حرکات نمایشی انجام می دادند، سرود ملی عراق را اجرا کردند، اقدامی که با واکنش‌های مثبت و منفی مردم عراق رو به رو شد.

واکنش استانداری کربلاء

استاندار کربلای معلی در واکنش به این انتقادات، بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد: «در حالی درباره پاره‌ای از اقدامات انجام شده در افتتاحیه بازی‌های فوتبال غرب آسیا، انتقاداتی به ما وارد شده است، که دولت محلی استان کربلای معلی هیچ نقشی در آماده‌سازی برنامه‌های این مراسم برعهده نداشته است، نقش ما تنها به مهیا ساختن راه‌ها و میادین، درختکاری و ارائه حمایت‌های لازم برای برگزاری این مراسم محدود بود اما برنامه‌های افتتاحیه این مراسم از سوی وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال آماده شده بود و ما هیچ اطلاع و دخالتی در این برنامه‌ها که قداست استان کربلای مقدس را خدشه‌دار کرد، نداشته ایم. در همین رابطه، ما پیشتر در راستای صیانت از قداست و ارزش‌های این شهر عظیم، قانونی را در همین باره مورد تصویب قرار دادیم و کمیسیون دائمی نیز در همین ارتباط در شورای استانداری وجود دارد. ما عدم موافقت خود را با بندهایی از برنامه افتتاحیه طی نامه‌هایی ثبت شده به وزارت جوانان و ورزش و فدراسیون فوتبال عراق اعلام کردیم.

دولت محلی استان کربلای معلی برای اجتناب از وقوع اشتباهاتی از این دست در آینده، از این به بعد به هیچ نهادی اجازه نخواهد داد برنامه‌ای بدون هماهنگی با دولت محلی در استان کربلاء برگزار کند.»

واکنش ها در فضای مجازی

در همین رابطه واکنش مردم عراق به این مراسم در صفحه‌های اجتماعی قابل تامل است، شهروندی عراقی به نام «جبار الشمری» با انتشار تصویر زیر در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت:

«سمت چپ تنها 500 متر با مرقد امام حسین علیه اسلام فاصله دارد اما خشم مدافعان قداست کربلاء را بر نیانگیخت. تصویر سمت راست از مرقد امام حسین، 8 کیلومتر فاصله دارد اما موجب برانگیخته شدن خشم مدافعان قداست کربلا شد. باید اندیشه و سطح تفکرات‌مان را ارتقا دهیم.»

کاربر دیگری به نام «علی الخزاعی» نوشت:

« فقرا در کربلاء دز نزدیکی حرم سر روی زمین گذاشته و می خوابند، ایتام و زنان بیوه در این شهر بدون سرپناه هستند، خرید و فروش مواد مخدر در کربلاء صورت می گیرد..آیا این موارد، شما را اندوهگین نمی کند و آن را نقض قداست این شهر مقدس قلمداد نمی کنید؟ آیا مراسم افتتاح مسابقات فوتبال تنها نقض و خطرناک‌ترین موارد پیش‌گفته است؟!»

کاربر دیگری به نام سجد الجبوری نیز با انتشار فیلم این مراسم نوشت:

«این همان کربلایی است که می شناسیم و دوست داریم.»

فرد دیگری به نام مریم در توییتی نوشت:

«اجازه بدهید همه دنیا مشاهده کند که ما ملتی زیبا و دارای تنوع هستیم که زندگی را دوست داریم.»

اقامه دعوای قضایی

دیوان وقف شیعی عراق نیز با صدور بیانیه اي از اقامه دعوای قضایی علیه نهاد برگزارکننده مسابقات فوتبال غرب آسیا در استان کربلاء به ویژه فدراسیون فوتبال این کشور به دلیل تخلف در عدم رعایت قداست شهر کربلاء و زیر پا گذاشتن اخلاق و عرف عمومی خبر داد.

از سه شنبه شب مسابقات فوتبال غرب آسیا در کربلاء با شرکت ۹ تیم ملی کشورهای عربی (بحرین، عراق، اردن، کویت، لبنان، فلسطین، عربستان‌سعودی، سوریه و یمن) آغاز شد. میزبانی این دور از مسابقات بر عهده عراق است. نکته قابل توجه حضور پررنگ زنان در مراسم افتتاحیه‌ای این مسابقات بود.

همچنین بخوانید

افتتاحیه مسابقات فوتبال غرب آسیا در کربلا + فیلم و عکس

 

 

از طريق
الفرات
منبع
ناس نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا