اقتصادیسرخط خبرها

وزیر برق عراق: 50% از مشترکین برق، متخلف هستند/هزینه تولید برق در عراق از همه جا ارزان‌تر است

«لوی الخطیب»، وزیر برق عراق اعلام کرد که وضعیت انرژی برق به میزان 25% بهبود یافته است.

میدل ایست نیوز: «لوی الخطیب»، وزیر برق عراق اعلام کرد که وضعیت انرژی برق به میزان 25% بهبود یافته است. وی همچنین اعلام کرد که هزینه تولید برق در عراق از همه جای دنیا، ارزان‌تر است.

به گزارش پایگاه خبری بغداد الیوم، الخطیب اظهار داشت: «وضعیت برق در مقایسه با سال‌های گذشته بهبود پیدا کرده است، ما همواره با آمار و ارقام با رسانه‌ها سخن می گوییم، اگر میزان افزایش تولید امسال را با سال‌های گذشته مورد مقایسه قرار دهیم، می بینیم که سطح تولید حداقل25% افزایش داشته است، به عنوان نمونه، میانگین تولید برق در تابستان گذشته 13500 تا 14000 مگاوات بود اما امروز میانگین تولید به 18000 تا 19000 مگاوات رسیده است، اگر تلاش‌های پرسنل این وزارتخانه، پروژه‌های قابل اجرا و حمایت‌های هیات دولت نبود، این موفقیت به دست نمی آمد.»

وی افزود: «رشد تقاضای سالانه برق به علت افزایش جمعیت و توسعه مناطق مسکونی به میانگین 7 تا 10% می رسد که این امر نیازمند تولید انرژی بیشتری است. در این میان اهمیت پروژه‌های انتقال و توزیع تفاوت چندانی با پروژه‌ تولید انرژی برق ندارد که همگی مستلزم اجرای پروژه‌های بزرگ است.»

الخطیب با اشاره به برنامه‌های این وزارتخانه برای فرهنگ‌سازی در رابطه با مصرف درست و بهینه انرژی برق، گفت: «هدررفت انرژی بیشتر به علت انتقال غیرقانونی برق از سوی مشترکین است. شمار مشترکین به 4 میلیون می رسد که بنا به آمارهای ما، 50% از این مشترکین در انتقال غیرقانونی برق، تخلف می کنند.»

وی در پایان عنوان کرد که ما حتی المقدور با شهروندان از طریق ارسال اکیپ‌هایی برای رفع تخلفات مذکور، همکاری می کنیم اما برخی از مردم به این اکیپ‌ها تعرض می کنند، باید توجه داشت که صیانت از انرژی برق، مسئولیتی ملی است.»

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا