اجتماعیسرخط خبرها

واکنش انتقادی کاربران شبکه های اجتماعی به اعتراض نوری المالکی به مراسم افتتاحیه مسابقات فوتبال غرب آسیا در کربلاء

«نوری المالکی»، نخست وزیر اسبق عراق در حالی مخالفت خود را با مراسم افتتاحیه مسابقات فوتبال غرب آسیا در کربلا اعلام کرده است، که خود وی در دوران نخست وزیری در مراسم مشابهی شرکت کرده بود.

میدل ایست نیوز: در پی برگزاری مسابقات فوتبال غرب آسیا در ورزشگاه کربلای معلی و حضور و نقش‌آفرینی بانوان در مراسم افتتاحیه این مسابقات، «نوری المالکی»، با صدور بیانیه‌ای مخالفت خود را با این مراسم که آن را هتک حرمت قداست شهر کربلاء نامیده است، اعلام کرده و خواستار بازخواست نهادهای دخیل اعم از دولت محلی کربلاء، وزارت جوانان و ورزش و یا فدراسیون فوتبال شد.

این در حالی است نوری المالکی پیشتر در دوران نخست وزیری خود در مراسمی مشابه در شهر نجف اشرف شرکت کرده بود و هیچ اعتراضی هم در این باره نکرده بود.

از سه شنبه شب مسابقات فوتبال غرب آسیا در کربلا با شرکت ۹ تیم ملی کشورهای عربی (بحرین، عراق، اردن، کویت، لبنان، فلسطین، عربستان‌سعودی، سوریه و یمن) آغاز شد. میزبانی این دور از مسابقات بر عهده عراق است. نکته قابل توجه حضور پررنگ زنان بدون حجاب سر در مراسم افتتاحیه این مسابقات بود که موسیقی زنده انجام دادند و رقصیدند.

در همین رابطه، «احمد الموسوی» مدیرکل روابط عمومی وزارت جوانان و ورزش عراق اعلام کرد مراسم افتتاحیه مسابقات فوتبال غرب آسیا در کربلاء توسط فدراسیون فوتبال غرب آسیا ترتیب داده شده بود و در آن هیچ یک از قوانین عراقی نقض نشده است.

الموسوی در گفت‌وگو با پایگاه خبری ناس نیوز تصریح کرد: «مراسم توسط فدراسیون فوتبال غرب آسیا ترتیب داده و وزارت ورزش از این فدراسیون، حمایت لجستیکی به عمل آورده بود، اما درخصوص آنچه روی داد باید بگویم که این مراسم هیچ یک از قوانین عراق را نقض نکرده و مساله قداست در همه فعالیت‌های وزارت ورزش مورد توجه قرار می گیرد، ما و مردم ورزش‌دوست از قداست استان کربلاء آگاه هستیم و این امر اعتبار ویژه‌ای نزد ما دارد.»

وی همچنین گفت: «ورزشگاه کربلاء ورزشگاهی بین المللی است که همواره شاهد فعالیت‌های ورزشی با حضور هیات‌هایی از سراسر جهان است و غالبا مردم و بانوان غیرمحجبه در آن شرکت می کنند، همچنین قانونی وجود ندارد که پوشیدن حجاب را الزامی کند. جار و جنجال صورت گرفته مطمئنا ساختگی است.»

در این میان کاربران شبکه های اجتماعی از جمله در توئیتر نیز نسبت به اعتراض مالکی واکنش نشان دادند و محکومیت او را به چالش کشیدند. عده ای او را متهم کردند زمانی که نخست وزیر بود و چهار استان عراق را تحویل داعش داد نگران دین و مذهب عراق نبود و حالا نگران مقدسات عراق شده است. عده ای دیگر نیز او را متهم به نفاق کردند چرا که خودش در زمان نخست وزیری اش در مراسم مشابهی در نجف شرکت کرده بود. برخی نیز بر او خرده گرفتند که نسبت به دزدی و اختلاس های دوران نخست وزیری اش بی تفاوت بوده و حالا نسبت به یک مراسم ورزشی معترض شده است.

در زیر تصویر شماری از این اعتراض های توئیتری را می بینید.

منبع
ناس نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا