سرخط خبرهاسیاسی

انتقاد از اختصاص 45 میلیارد دینار برای ساخت بارگاه آیت الله «سید محمدباقر صدر» + سند

یک نماینده مجلس عراق تأکید کرد که وزارت مسکن باید اموال خود را خرج ساخت مسکن برای مردم بی خانمان کند.

میدل ایست نیوز: در پی انتشار سندی مبنی بر اختصاص 45 میلیارد دینار (حدود 37 میلیون دلار) برای ساخت و تکمیل بارگاه آیت الله شهید «سید محمدباقر صدر» در استان نجف، توسط وزارت مسکن عراق، یک عضو حزب دموکرات کردستان از این تصمیم انتقاد کرد.

این سند که به تأیید مدیر کل دایره ساختمانی وزارت مسکن و شهرداری های عراق رسیده نشان می دهد که این وزارتخانه بیش از 45 میلیارد دینار برای بازسازی و تکمیل پروژه ساخت بارگاه آیت الله شهید سیدمحمدباقر صدر اختصاص داده است.

«ماجد الشنکالی»، عضو حزب دموکرات کردستان، تأکید کرد که بارگاه های دینی و عتبات تابع دیوان وقف شیعه و سنی هستند و هزینه های این بارگاه ها باید از اموال دیوان وقف تأمین شود نه از اموال وزارت مسکن.

او تأکید کرد که وزارت مسکن بهتر است به جای این گونه هزینه ها برای مردم بی خانمان خانه بسازد و خیابان ها را آسفالت کند و خدمات شهری تأمین کند به خصوص که عراق به شدت دچار مشکل مسکن است.

الشنکالی گفت که منتظریم وزارت مسکن موضع خود را درقبال این سند مشخص کند و اگر این سند تأیید شود بی تردید مایه خشم افکار عمومی خواهد بود.

وی تأکید کرد که باید هزینه های دولت بیش و پیش از هرچیز خرج زنده ها شود نه مردگان، هرچند آن مردگان بسیار عزیز و بزرگ باشند.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا