سیاسی

عملیات بی سروصدا علیه تاجران مواد مخدر در بغداد و رابطه آن با فرار زندانیان

عملیات از هم پاشیدن یک شبکه مهم توزیع مواد مخدر زیر نظر شخص نخست وزیر عراق از 5 ماه پیش آغاز شده است.

میدل ایست نیوز: منابع امنیتی از میانه هفته گذشته به دور از هیاهوی رسانه ای، عملیات گسترده ای در مبارزه با شبکه های توزیع مواد مخدر را در قلب بغداد آغاز کرده اند. عملیاتی که با سکوتی نامعمول همراه شده است.

شاهدان عینی خبر داده اند که روز چهارشنبه نیروهای مشترک با چهره های پوشیده و نیز نیروهای دستگاه امنیت حشد الشعبی وارد هتل «مریدیان» یکی از بزرگ ترین هتل های بغداد در میدان فردوس شده اند.

این شاهدان تأکید کرده اند که در پی این عملیات چند شخصیت مهم که با سالن های قمار ارتباط دارند بازداشت شده اند.

منابع آگاه تأکید کرده اند که این عملیات زیر نظر مستقیم نخست وزیر عراق اجرا می شود، هرچند هیچ یک از مقامات رسمی با وجود پخش خبرهای غیر رسمی حاضر به واکنش و ارائه جزئیات نشده اند.

هیچ یکی از مقامات حشد الشعبی نیز درباره آنچه بزرگ ترین عملیات تعقیب تاجران مواد مخدر به نظر می آید حاضر به توضیح نشدند، اما یک منبع امنیتی تأکید کرد که این نیروها در عملیات در هتل مریدیان حضور داشته اند و علت حضور آنها آن بوده که یک شخصیت مهم در سالن قمار این هتل منسوب به حشد الشعبی بوده است.

در این میان روز شنبه (4 اوت) خبری در عراق پیچید که همه را شوکه کرد: فرار 15 زندانی متهم در پرونده های مواد مخدر از بازداشتگاهی در شرق بغداد.

پس از چند ساعت وزیر کشور عراق وارد عمل شد و چند مقام بلندپایه پلیس ازجمله فرمانده پلیس بغداد را برکنار کرد.

یک افسر بلندپایه تأکید کرد که تلاش ها برای شناسایی و از هم پاشیدن این شبکه توزیع مواد مخدر از پنج ماه پیش آغاز شده است، اما افسر بازپرس این پرونده پس از این حادثه فرار بازداشت شده است.

این منبع تأکید کرد که در میان فراریان چند از بازداشت شدگان عملیات هتل مریدیان هم حضور داشته اند.

تاکنون سه نفر از کسانی که از بازداشتگاه فرار کرده بودند شناسایی و دستگیر شده اند.

منبع
ناس نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا