اقتصادیسرخط خبرهاسیاسی

دومین گام امارات برای نزديكي به ایران

انجمن تاجران ایرانی در امارات تاکید کرد که ابوظبی تصمیم گرفته است با سرمایه‌گذاران ایرانی تعامل داشته و به آنها روادید سفر تجاری بدهد.

میدل ایست نیوز: انجمن تاجران ایرانی در امارات تاکید کرد که ابوظبی تصمیم گرفته است با سرمایه‌گذاران ایرانی تعامل داشته و به آنها روادید سفر تجاری بدهد و حساب‌های بانکی برای آنها باز کند که این رویکرد ابوظبی در پی مذاکرات ایران با حاکمان دبی حاصل شده است.

«عبدالقادر فقیهی»، رئیس این انجمن خاطرنشان کرد: «شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دبی وعده داده است روادید سفر لغو شده را تمدید کرده و مجددا حساب‌های بانکی بسته شده را باز کند.»

وی گفت: «این اقدامات به این شرط انجام می‌شود که تاجران از اعتبار حسنه‌ای برخوردار بوده و تمایل به انجام فعالیت‌های تجاری در امارات را داشته باشند.»

فقیهی تاکید کرد که با دستور بانک مرکزی امارات، مجدداً مراکز صرافی ایران در امارات طی روزهای آتی باز خواهد شد.

وی تصریح کرد که حاکم دبی وعده داده تسهیلاتی را به سرمایه‌گذاران ایرانی علی رغم تحریم‌های آمریکا ارائه دهد اما موافقت خود را مشروط به تجارت کالاهایی کرده است که شامل تحریم‌ها نمی‌شود.

فقیهی افزود: «ما گشایشی نزد امارات برای ازسرگیری فضای بازرگانی با ایران مشاهده کردیم.»

وی در پایان گفت که حجم مبادلات تجاری میان امارات و ایران طی سال‌های گذشته از ۷۰ میلیارد به ۴۰ میلیارد دلار کاهش پیدا کرد و تعدادی از بازرگانان ایرانی نیز فعالیت‌های تجاری خود را از امارات به ترکیه انتقال دادند.

اخیرا نیز هیاتی از گارد ساحلی امارات برای انجام مذاکرات با طرف ایرانی به ایران سفر کرده است

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا