اجتماعیدیدگاهسیاسی

نویسنده سعودی: فلسطینی‌ها دشمنی بزرگی از سعودی‌ها در دل دارند/ هیچ مشکل سیاسی میان ریاض و تل‌آویو وجود ندارد

مصاحبه «سکینه المشیخص»، نویسنده و فعال رسانه‌ای عربستانی با رادیو اسرائیل، جار و جنجال بسیاری به پا کرده است، وی در این گفت‌وگو وجود دشمنی میان اسرائیل و عربستان را تکذیب کرد.

میدل ایست نیوز: مصاحبه «سکینه المشیخص»، نویسنده و فعال رسانه‌ای عربستانی با رادیو اسرائیل، جار و جنجال بسیاری به پا کرده است، وی در این گفت‌وگو وجود دشمنی میان اسرائیل و عربستان را تکذیب کرده و اظهار داشت که فلسطینی‌ها دشمنی عمیقی نسبت به سعودی‌ها در دل دارند.

المشیخص در گفت‌وگو با «شمعون آران»، روزنامه‌نگار اسرائیلی با اشاره به سفر هیاتی از فعالان رسانه‌ای عرب از جمله فردی از عربستان به اسرائیل گفت: «همکارانی که به اسرائیل سفر کردند، از این فرصت استفاده کرده و اسرائیل را از داخل دیدند.»

 

وی با بیان اینکه آماده است در آینده به اسرائیل سفر کند، اظهار داشت: « برادران فلسطینی کینه و دشمنی بزرگی نسبت به ما عربستانی‌ها در دل دارند، علت و توجیه این امر را نمی دانم به ویژه آنکه سعودی‌ها دومین کشور در جهان و نخستین کشور در میان کشورهای عربی است که به فلسطین کمک کرده اند.»

المشیخص افزود: «اگر روزی در آینده به اسرائیل سفر کنم، نمی خواهم به اماکنی بروم که عرب‌های فلسطینی در آن حضور دارند.»

این نویسنده سعودی اظهار داشت: «آن چیزی که در حافظه و ذهن عرب‌ها مبنی بر دشمنی با اسرائیل شکل داده اند، من در واقعیت آن را مشاهده و لمس نکرده ام. هیچ مشکل سیاسی میان عربستان و اسرائیل وجود ندارد. ریاض به علت مساله فلسطین رابطه سیاسی با اسرائیل ندارد اما ما مشکل سیاسی با تل‌آویو نداریم.»

وی در پایان افزود: «اسرائیل حتی یک تیر به سمت ما شلیک نکرده و شبکه جاسوسی در کشور ما ایجاد نکرده است، اسرائیل هیچ یک از این اقدامات را بر خلاف ایران انجام نداده است. صلح و آشتی با اسرائیل شکست نیست بلکه دستاوری برای همه است. معتقدم فرصت صلح با اسرائیل نزدیک است.»

این سخنان المشیخص با رادیو اسرائیل، جار و جنجال زیادی در شبکه‌های اجتماعی به پا کرده و انتقادات بسیاری را از این فعال رسانه‌ای سعودی به همراه داشته است.

منبع
سی ان ان عربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا