سرخط خبرهاسیاسی

ادعای «العرب»: ترور برادر رهبر انصار الله تصفیه داخلی بوده است

روزنامه «العرب» با انتشار گزارشی مدعی شد که قتل «ابراهیم الحوثی» با عزل و نصب های گسترده درون گروه انصار الله همراه شده است.

میدل ایست نیوز: روزنامه «العرب» چاپ لندن به نقل از منابع آگاه امنیتی مدعی روشن کردن ابعاد تازه ای از ماجرای قتل «ابراهیم بدرالدین الحوثی»، برادر رهبر گروه انصار الله شد.

براساس گزارش این روزنامه وابسته به عربستان سعودی، جسد ابراهیم الحوثی در خانه اش در صنعاء پیدا شده است.

ابراهیم الحوثی طراح نقشه حمله به صنعا در سال 2014 و از برجسته ترین افسران رابط میان انصار الله و سپاه پاسداران ایران بود و قتل او نقطه عطفی در آنچه «العرب» «اختلافات داخلی انصار الله» خوانده، می تواند باشد.

در بیانیه وزارت کشور نیروهای انصار الله آمده که قتل ابراهیم الحوثی کار «ایادی محور امریکا ـ اسرائیل ـ عربستان» بوده است.

درباره قتل ابراهیم الحوثی گمانه زنی های متعددی شده اما به نظر روزنامه «العرب»، اینکه وی در خانه مسکونی اش در صنعاء که در کنترل نیروهای انصار الله است کشته شده می تواند به معنای تصفیه داخلی بوده باشد.

این روزنامه همچنین به عزل و نصب های گسترده اخیر درون گروه انصار الله و دولت مورد حمایت آنان در صنعاء پرداخته است که ابعاد ناشناخته بسیاری پیدا کرده است، از جمله انتخاب «محمدعلی الحوثی» به وزارت کشور پس از مدت کوتاهی از تعیین «عبدالکریم الحوثی» به این وزارتخانه و اینکه تعیین عبدالکریم الحوثی پس از قتل «عبدالحکیم الماوری»، وزیر کشور اسبق انصار الله، در بیروت انجام شده است بی آنکه هیچ جزئیاتی از قتل الماوری داده شود.

منابع آگاه این روزنامه تأکید کرده اند که این عزل و نصب های سریع در میان گروه انصار الله که با ترورهای مشکوک همراه است نشان دهنده سیاست تغییر قطب های قدرت درون گروه انصار الله بوده باشد.

منبع
العرب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا