سرخط خبرها

امارات خواستار حل و فصل تنش بر سر عدن از طریق گفت‌وگو شد

ولیعهد ابوظبی در سفر به عربستان بر ایستادن در کنار عربستان برای مواجهه با نیروهایی که امنیت منطقه را تهدید می کنند تأکید کرد.

«محمد بن زاید آل‌نهیان»، ولیعهد ابوظبی دو روز پس از سقوط عدن با سفر به عربستان با ملک سلمان بن عبدالعزیز آل‌سعود، پادشاه این کشور دیدار کرد.

در بیانیه‌ای که در خبرگزاری دولتی امارات در خصوص این دیدار منتشر شده، آمده که عربستان و امارات از طرف های درگیر در عدن خواستند تا گفت وگو را در اولویت قرار دهند و مصلحت کشور یمن و مردم را در نظر بگیرند.

محمد بن زاید همچنین گفته است که عربستان و امارات در مواجهه با نیروهایی که امنیت منطقه را تهدید می‌کنند، در کنار یکدیگر ایستاده‌اند.

رویترز می‌گوید به رغم این که امارات کوشید که موضوع عدن را کم اهمیت جلوه دهد، اما محمد بن زاید در این دیدار از جدایی طلبان جنوب یمن نخواست تا مواضعی را که روز شنبه تصرف کرده‌اند، تخلیه کنند.

ولیعهد ابوظبی همچنین از ابتکار عربستان برای دعوت از طرف‌های درگیر در عدن برای مشارکت در نشستی در عربستان تقدیر کرده است.

در همین زمینه، «عیدروس الزبیدی»، رهبر جدایی‌طلبان جنوب یمن، با شرکت در نشست اضطراری در عربستان در خصوص عدن موافقت کرده است.

عیدروس الزبیدی همچنین تاکید کرده است که نیروی‌های وی همچنان از ائتلاف به رهبری عربستان برای مبارزه با شبه نظامیان انصار الله (حوثی) حمایت می‌کنند.

به گزارش رویترز در درگیری‌ها روزهای اخیر در عدن دست کم ۴۰ نفر کشته شدند.

به دنبال درگیری های اخیر در عدن، سازمان ملل تعداد نیروهای خود را در این شهر بندری کاهش داده است.

عیدروس الزبیدی تصریح کرده است که به دنبال حمله موشکی حوثی ها، جدایی طلبان چاره ای جز تصرف عدن نداشتند.

نیروهای طرفدار «مجلس انتقالی جنوب» خواهان جدایی جنوب یمن و تشکیل دولتی مستقل هستند. آنها مهره امارات متحده عربی در یمن شمرده می شوند.

منبع
رادیو فردا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا