سرخط خبرها

تلاش انتخاباتی «نتانیاهو» برای گرفتن چراغ سبز امریکا جهت انضمام شهرک های کرانه باختری

منابع آگاه خبر داده اند که «نتانیاهو» می کوشد امریکا را به تصمیمی مشابه بلندی های جولان درباره انضمام شهرک های کرانه باختری متقاعد کند.

میدل ایست نیوز: یک پایگاه خبری اسرائیلی از تلاش های «بنیامین نتانیاهو» برای گرفتن چراغ سبز از «دونالد ترامپ» جهت انضمام شهرک های اسرائیلی در کرانه باختری به اسرائیل تا پیش از انتخابات پیش روی اسرائیل خبر داد.

پایگاه «تایمز آو اسرائیل» طی گزارشی تأکید کرد که پس از موافقت رئیس جمهور امریکا با انضمام بلندی های جولان به اسرائیل، نتانیاهو امیدوار است که تا پیش از انتخابات اسرائیل در سپتامبر سال جاری امریکا تصمیم مشابهی درباره شهرک های اسرائیلی در کرانه باختری بگیرد.

این پایگاه به نقل از چند مقام اسرائیلی تأکید کرده که نتانیاهو می کوشد که در این مسیر از اظهارات «دیوید فریدمن»، سفیر امریکا در اسرایل، و نیز «جیسون گرینبلات»، نماینده رئیس جمهور امریکا در امور خاورمیانه، استفاده کند.

پیش از این فریدمان در مصاحبه به «نیویورک تایمز» گفته بود که در شرایط خاصی اسرائیل حق دارد که بخشی از کرانه باختری و نه احتمالا همه آن را برای خود نگه دارد.

به گفته این منابع، نتانیاهو می کوشد که تلاش هایش تا پیش از انتخابات پیش روی اسرائیل به نتیجه برسد تا بتواند از آن همچون برگ برنده ای در انتخابات استفاده کند.

وزارت امور خارجه امریکا طی اقدامی عجیب و بی سابقه در گزارش اخیر خود درباره وضعیت حقوق بشر در جهان، در اشاره به کرانه باختری و نوار غزه از تعبیر «اشغالی» استفاده نکرد.

منبع
تایمز آو اسرائیل

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا