سیاسی

ائتلاف بین المللی دستور عراق درباره پرواز هواپیماها در آسمان این کشور را اجرا می کند

ائتلاف بین المللی جنگ با گروه تروریستی داعش به رهبری امریکا اعلام کرد که به مصوبات شورای عالی امنیت ملی عراق احترام می گذارد.

میدل ایست نیوز: ائتلاف بین المللی جنگ با گروه تروریستی داعش به رهبری امریکا اعلام کرد که مصوبات اخیر شورای عالی امنیت ملی عراق درباره ممنوعیت پرواز هر هواپیمای خارجی بدون اجازه نخست وزیر را اجرا خواهد کرد.

در بیانیه ائتلاف بین المللی که روز جمعه منتشر شده آمده که فرماندهان بلندپایه این ائتلاف در دیدار با مقامتی از وزارت دفاع عراق مصوبه اخیر شورای امنیت ملی عراق به ریاست «عادل عبدالمهدی» را بررسی کرده اند.

در این بیانیه تأکید شده که ائتلاف «درمقام یک مهمان در مرزهای حاکمیت ارضی عراق به همه قوانین و بخشنامه های دولت عراق احترام می گذارد و فورا همه مصوبات شرکای عراقی خود را اجرا خواهد کرد».

«عادل عبدالمهدی» چهارشنبه شب در پی انفجار در زاغه مهمات در جنوب بغداد در جلسه شورای عالی امنیت ملی عراق احکام مهمی درباره مسائل امنیتی عراق صادر کرد.

از جمله این احکام الغای همه مجوزهای ویژه به پرواز در آسمان عراق اعم از پرواز‌های تجسسی، تجسس نظامی، هواپیمای جنگنده، بالگرد، و همه انواع پهپادها را برای همه گروه‌های عراقی و غیر عراقی تصویب کرد.

براساس این مصوبه همه مجوزها باید فقط ازجانب شخص فرمانده کل نیروهای مسلح یا کسی که وی این مسئولیت را به او واگذار می‌کند صادر شود.

در این بیانیه تأکید شده که هرگونه پرواز خارج از این چارچوب اقدام خصمانه دانسته می‌شود و نیروهای دفاع هوایی فورا با آن برخورد خواهد کرد.

تکمیل برنامه‌ جامع انتقال همه انبارها و پادگان‌های تابع وزارت دفاع و وزارت کشور و حشد الشعبی و حشد عشایری و دیگر گروه‌های شرکت‌کننده در جنگ با داعش به بیرون شهرها و صدور فرمان اجرای این انتقال تا حداکثر پایان ماه جاری میلادی و خالی کردن همه شهرها از انبارهای مهمات از دیگر مصوبات این شورا بود.

منبع
الحیات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا