اجتماعی

اختتامیه برنامه های هنری استان بصره در منطقه آزاد اروند

مدیر توسعه فرهنگی منطقه آزاد اروند از افزایش همکاری های مشترک فرهنگی میان منطقه آزاد اروند و استان بصره خبر داد.

میدل ایست نیوز: مدیر توسعه فرهنگی و هنری سازمان منطقه آزاد اروند ایران از همکاری های مشترک فرهنگی و هنری میان منطقه آزاد اروند و استان بصره عراق به منظور بهره مندی هنرمندان دو کشور از ظرفیت‌های متقابل و تبادل تجربه های فرهنگی و هنری خبر داد.

«همایون قنواتی» جمعه شب در مراسم اکران فیلم‌های کوتاه فیلمسازان و اختتامیه برنامه‌های هنری استان بصره عراق در منطقه آزاد اروند در خرمشهر اظهار داشت: «تعامل فرهنگی و مذهبی بیش از روابط اقتصادی و سیاسی در شکل گیری اتحاد میان دو ملت ایران و عراق اهمیت دارد».

وی برگزاری برنامه های هنری استان بصره عراق در خرمشهر و آبادان را سرآغازی برای فعالیت‌های آموزشی، نمایشگاهی و تولید برنامه‌های فرهنگی و هنری مشترک دانست و افزود: «مردم شهرهای آبادان و خرمشهر و بصره عراق در اربعین حسینی همواره برای پذیرایی و میزبان زائران کشورهای مختلف جهان با یکدیگر تعامل بسیار خوبی دارند».

قنواتی گفت: «شاید انسان ها در ظاهر، زبان و اندیشه متفاوت باشند اما همه در فطرت مشترک هستند و هیچ چیز جز هنر نمی‌تواند باعث نزدیک شدن فطرت بشر شود».

در این آیین هیات عراقی با اهدا لوح از برگزار کنندگان برنامه‌های هنری استان بصره عراق در منطقه آزاد اروند تقدیر کردند.

به مناسبت هفته ولایت و امامت با حضور هیات فرهنگی استان بصره عراق ۶ فیلم کوتاه «الحقیبه» به کارگردانی «علی عیدان»، «جاری الاتصال» به کارگردانی  «بهاء الکاظمی»، «انها بیضاء» به کارگردانی «سرمد یاسین»، «عین الجبل» به کارگردانی «حسین الاسدی»، «فریم» به کارگردانی  «لیث عبد الکریم» و «اخوان نویره» به کارگردانی «زین الصاحب» در منطقه آزاد اروند به نمایش در آمد.

همچنین هنرمندان و اعضای دانشگاه هنر بصره در نخستین همایش تئاتر عربی استان خوزستان در آبادان شرکت کردند و خواستار تبادل گروه‌های  هنری و فرهنگی بین استان خوزستان و بصره عراق شدند.

منبع
ایرنا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا