سرخط خبرهاسیاسی

نخست وزیر جدید سودان که از اجماع نیروهای سیاسی برخوردار است کیست؟

«عبدالله حمدوک» که با اجماع نیروهای سیاسی سودان برای نخست وزیری انتخاب شده قرار است روز سه شنبه سوگند یاد کند.

میدل ایست نیوز: قرار است «عبدالله حمدوک»، نامزد نخست وزیری سودان در دوره انتقالی، امروز برای ادای سوگند از آدیس آبابا وارد خارطوم شود.

حمدوک که گزینه مورد اتفاق برای نخست وزیری سودان است پیش از این دبیر کل کمیته اقتصادی افریقا تابع سازمان ملل متحد بود و سال ها در مقام یک کارشناس اقتصادی در عرصه اصلاح بخش عمومی و اداره منابع مالی و نظام های دموکراتیک فعالیت کرده است.

او دکترای اقتصاد خود را از دانشکده مطالعات اقتصادی دانشگاه منچستر گرفته است.

حمدوک میان سال های 1981-1987 کارمند بلندپایه وزارت دارایی سودان بود و سپس برای همکاری با یک شرکت خصوصی به زیمبابوه رفت و در 1995 همکاری با سازمان جهانی کار را آغاز کرد.

او در 1997 به عنوان مدیر بانک توسعه افریقا در ساحل عاج انتخاب شد و در 2001 به کمیته اقتصادی افریقا تابع سازمان ملل پیوست که دفتر آن در آدیس آبابا است و بعد مدیر اجرایی آن شد.

عبدالله حمدوک میان سال های 2003 تا 2008 در پژوهشگاه بین المللی دموکراسی و کمک به اجرای انتخابات فعالیت می کرد و در سال 2016 از طرف دبیر کل وقت سازمان ملل متحد به عنوان مدیر اجرایی کمیته اقتصادی سازمان ملل در افریقا انتخاب شد.

قرار است حمدوک فردا (سه شنبه 20 اوت) به عنوان نخست وزیر دوره انتقالی سودان سوگند یاد کند.

روز شنبه اعضای شورای نظامی سودان و «قوی الحریة و التغییر» معاهده تقسیم قدرت را امضا کردند و روز گذشته (یکشنبه 18 اوت) اعضای شورای حاکم انتقالی انتخاب شدند.

قرار است دوره انتقالی تا حداکثر 39 ماه آینده در سودان انتخابات برگزار کند.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا