اقتصادیسرخط خبرها

روسیا الیوم: روسیه بدهی عراق را در مقابل قراردادهای نفت و گاز لغو کرده است

روزنامه روسی RBC در گزارشی به موضوع کشورهای بدهکار به روسیه در سطح جهان پرداخت.

میدل ایست نیوز: روزنامه روسی RBC در گزارشی به موضوع کشورهای بدهکار به روسیه در سطح جهان پرداخت و اعلام کرد: 17 کشور در جهان مجموعا 26.7 میلیارد دلار به روسیه بدهکار هستند که در صدر این کشورها، بلاروس با 7.6 میلیارد دلار و اوکراین با 3.7 میلیارد دلار و ونزوئلا با 3.5 میلیارد دلار به ترتیب در مرتبه نخست تا سوم قرار دارند.

در این گزارش نام دو کشور عربی عراق و یمن هم به چشم می خورد اما در آن میزان وامی که روسیه برای ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای اعطا کرده است، دیده نمی شود.

به گزارش روسیا الیوم، نکته جالب توجه در گزارش مذکور این است که کشورهای عربی مانند عراق، سوریه و الجزائر در این فهرست حضور ندارند چرا که روسیه اواخر سال گذشته از بخشودگی بدهی شماری از کشورها از جمله عراق، الجزایر و سوریه خبر داد.

بر اساس گزارش روزنامه کومسمولسکیا پرافدا، مسکو بدهی 21.5 میلیارد دلاری عراق، 9.8 میلیارد دلاری سوریه و بدهی 4.7 میلیارد دلاری الجزائر را در مقابل انعقاد قرارداد در حوزه‌های ساخت و ساز، نفت و گاز بخشیده است.

در تصویر ذیل، اسامی کشورها و میزان بدهی آنها به روسیه دیده می شود که مسکو آن را بخشیده است.بخش اعظم این بدهی‌ها مربوط به دوره اتحاد جماهیر شوروی می شود.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا