سیاسی

نايب رئيس حشد الشعبی: امریکا مسئول همه حملات به مقرهای ماست/ دیگر در دفاع از خود وارد عمل می شویم

نایب رئیس هیئت حشد الشعبی با صدور بیانیه ای امریکا را مسئول اول و آخر حملات به مراکز حضور نیروهای حشد الشعبی دانست.

میدل ایست نیوز: «ابومهدی المهندس» معاون رئیس هیئت حشد الشعبی عراق، با صدور بیانیه‌ای امریکا را مسئول حوادث اخیر در زاغه‌های نیروهای حشد الشعبی دانست.

او در این بیانیه که امروز (چهارشنبه 21 اوت) منتشر شده تأکید کرد که «دشمنان عراق امروز بار دیگر در پی هدف قرار دادن نیروهای حشد الشعبی به روش‌های مختلف برآمده اند و امریکا که به اعتراف ترامپ پیش‌تر تروریست‌ها را به عراق و منطقه کشانده بود امروز به روش‌های گوناگون حاکمیت ارضی عراق را نقض می‌کند و نیروهای حشد را هدف قرار می‌دهد.»

در این بیانیه آمده که این در حالی است که تروریست‌های داعش شکست خورده و فرزندان حشد الشعبی و نیروهای نظامی و امنیتی عراق پس از پیروزی‌های بزرگ توانسته‌اند حشد الشعبی را همچون یک نهاد قانونی و رسمی تثبیت که از حمایت مردمی و حمایت مقامات رسمی کشور به خصوص شخص نخست وزیر برخوردار است و او اخیرا با صدور دستورالعملی در پی اصلاح ساختار حشد الشعبی برآمد و در نشست شورای امنیت عراق همه مجوزهای پرواز بر آسمان عراق را لغو کرد.

المهندس افزوده که هدف قرار دادن نیروهای حشد گاه با حمله به شخصیت‌های جهادی و ملی از طیف‌های گوناگون از راه تبلیغات گسترده رسانه‌ای و نهادن نام آنها در لیست‌های سیاه تروریست‌ها در «خزانه‌داری بدنام امریکا» انجام شده و گاه با هدف قرار دادن مواضع حشد الشعبی در مناطق گوناگون از طریق مزدوران یا طی عملیات‌هایی با هواپیماهای پیشرفته.

نایب رئیس هیئت حشد الشعبی تأکید کرد که «ما اطلاعات دقیق و موثق داریم که امریکایی‌ها امسال چهار پهپاد اسرائیلی را ازطریق آذربایجان وارد عراق کرده‌اند تا برای تجسس و انجام حملات هوایی به مقرهای نظامی عراقی از آنها استفاده کنند».

او افزود که همچنین مدارک و نقشه‌های همه انواع هواپیماهای امریکایی و زمان پرواز و فرود آنها و مدت پروازشان در اختیار ماست و این هواپیماها اخیرا به جای پیگرد داعش از مقرهای حشد الشعبی اطلاعات جمع کرده‌اند و ما این اطلاعات را در اختیار برادران ستاد عملیات مشترک و نیروی هوایی قرار داده‌ایم.

در بیانیه المهندس آمده که «حملات به مواضع حشد الشعبی دست امریکا را رو می‌کند و نشان می‌دهد که امریکا با سوء استفاده از مجوز پروازهایش می‌خواهد آسمان عراق را در سلطه خود داشته باشد و از آن برای اهداف نظامی استفاده کند و با ایجاد مشکل برای پروازهای نیروی هوایی عراق عرصه را برای هواپیماهای امریکایی و اسرائیلی جهت انجام عملیات باز گذارد».

او افزوده که «مراکز مطالعاتی امریکایی و اظهارات اخیر نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز تأیید می‌کند».

المهندس تأکید کرده که پروژه بعدی حذف فیزیکی شخصیت‌های جهادی و حامیان حشد الشعبی است و «اعلام می‌کنیم که مسئول اول و آخر همه حوادث نیروهای امریکایی هستند و از امروز همه مسئولیت‌ها متوجه آنان است و ما گزینه‌ای جز دفاع از خود و مقرهایمان با سلاح‌های موجود و سلاح‌های پیشرفته‌تر نداریم».

وی افزود: «این همه وقت منتظر بودم تا تحقیقات به پایان برسد و دقت‌های لازم اعمال شود و به فرماندهی ستاد مشترک اعلام کرده‌ایم که هر پرواز خارجی بر فراز مقرهای حشد الشعبی بدون اطلاع دولت عراق را هواپیمای دشمن می دانیم و از هر ابزاری برای دفاع و جلوگیری از حمله به مقرهایمان استافاده می‌کنیم».

عراق روز گذشته شاهد سومین مورد انفجار زاغه مهمات متعلق به نیروهای حشد الشعبی بود.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا