سیاسی

برهم صالح:باید منتظر اعلام نتایج تحقیقات درباره انفجارهای اخیر باشیم/عراق مخالف سیاست محوربندی است

«برهم صالح»، رئیس جمهور عراق در دیدار با برخی شخصیت‌های سیاسی بر مخالفت با سیاست محوربندی و تبدیل شدن عراق به عرصه‌ای برای منازعات کشورهای دیگر تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: «برهم صالح»، رئیس جمهور عراق در دیدارهای جداگانه با «نوری المالکی» رئیس ائتلاف دولت قانون، «هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح و «سلیم الجبوری» رئیس سابق پارلمان این کشور درباره عدم درگیر کردن عراق در منازعات و کشمکش‌های کشورهای دیگر و مخالفت با سیاست محوربندی به بحث و تبادل نظر پرداخت.

برهم صالح در این دیدارها بر مخالفت با سیاست‌ محوربندی‌ها و تسویه حساب‌های بین‌المللی تاکید و عنوان کرد باید عراق از تبدیل شدن به جایگاهی برای تجاوز به کشورهای همسایه و منطقه دور بماند.

وی با اشاره به لزوم پایبندی بخش‌های مختلف حکومتی به موضع دولت عراق در مخالفت با اصل جنگ و قرار نگرفتن کشور به عنوان عرصه‌ای برای درگیری و کشمکش کشورهای دیگر و ضرورت فعالیت مشترک برای دستیابی به صلح، توسعه، پیشرفت و همکاری منطقه‌ای، بر اهمیت منتظر ماندن به منظور اعلام نتایج تحقیقات جاری نهادهای ملی ذیربط درخصوص انفجارهای اخیر انبارهای مهمات حشدالشعبی و لزوم موضع‌گیری واحد در راستای تقویت امنیت، استقلال و حاکمیت کشور تاکید کرد.

برهم صالح در ادامه افزود: «تحکیم یکپارچگی ملی، تقویت نظام دموکراتیک و فدرال، بازسازی و خدمات‌رسانی به شهروندان از مهم‌ترین اولویت‌های کنونی دولت عراق به شمار می رود.»

از سوی دیگر، مهمانان رئیس جمهور عراق هم بر اهمیت یکپارچه‌سازی مواضع برای مقابله با چالش‌های پیش‌روی کشور در راستای حمایت از منافع ملی و حاکمیت کشور تاکید کرده و بر لزوم همکاری مشترک به منظور کاستن از شدت تنش‌ها در منطقه صحه گذاشتند.

در این دیدارها همچنین درخصوص وضعیت امنیتی، تحرکات گروه تروریستی داعش و فعالیت‌های دستگاه‌های ذیربط برای اتخاذ اقدامات بازدارنده به منظور عدم فرصت دهی به عناصر تروریستی رایزنی شد.

از طريق
الفرات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا