سرخط خبرهاسیاسی

ائتلاف الفتح: حملات اسرائیل، اعلام جنگ به عراق و حاکمیت ملی کشور است

ائتلاف الفتح با صدور بیانیه‌ای، حملات مکرر اسرائیل به انبار مهمات حشدالشعبی و حادثه دیروز در هدف گرفتن یکی از فرماندهان حشدالشعبی در شهر القائم را به شدت محکوم کرد.

میدل ایست نیوز: ائتلاف الفتح با صدور بیانیه‌ای، حملات مکرر اسرائیل به انبار مهمات حشدالشعبی و حادثه دیروز در هدف گرفتن یکی از فرماندهان حشدالشعبی در شهر القائم را به شدت محکوم کرد و آن را نقطه عطفی خطرناک در روند حملات رژیم صهیونیستی به حشدالشعبی و رهبران آن توصیف کرد.

ائتلاف الفتح با بیان اینکه واکنش به این حملات صهیونیستی را حق خود می دانیم، مسئولیت کامل این حملات را متوجه ائتلاف بین المللی ضد داعش و به خصوص ایالات متحده امریکا دانست و این تجاوزگری‌ها را به مثابه اعلام جنگ به عراق، مردم و حاکمیت ملی کشور قلمداد کرد.

این ائتلاف در ادامه عنوان کرد: دولت و پارلمان عراق باید از ملت، دستگاه‌های امنیتی، ارتش و حشدالشعبی حمایت کنند و همه گزینه‌های راهبردی برای حمایت از نهادها، تجهیزات و تسلیحاتی را که از حاکمیت عراق، امنیت ملی و استقلال کشور صیانت می کند، وارد بدانند.

ائتلاف الفتح در پایان تصریح کرد: معتقدیم که هیچ ضرورتی برای حضور امریکایی‌ها که مدعی حمایت هوایی از کشور هستند، وجود ندارد چرا که حضور نیروهای امریکایی پوششی برای حملات صهیونیستی فراهم می کند.

در همین رابطه، ستاد عملیات حشدالشعبی هم با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد حمله پهپادی دیروز اسرائیل علیه حشد الشعبی در منطقه القائم استان الانبار با پوشش هوایی ایالات متحده امریکا انجام شد.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا