سیاسی

تأکید مقامات عالی عراق و سران حشد الشعبی بر تمرکز بر جنگ با تروریسم

رؤسای جمهور، دولت، و مجلس عراق در جلسه ای با سران نیروهای حشد الشعبی تأکید کردند که دولت مسئول پیگیری موضوع حملات به حشد الشعبی از کانال های بین المللی است.

میدل ایست نیوز: نشست عالی ترین مقامات سیاسی عراق با تنی چند از سران نیروهای حشد الشعبی در کاخ ریاست جمهوری عراق برگزار شد.

براساس بیانیه رسمی دفتر رئیس جمهور عراق، در این نشست که با حضور رئیس جمهور، نخست وزیر، رئیس مجلس، رئیس هیئت حشد الشعبی و تنی چند از سران نیروهای حشد الشعبی برگزار شد بر اهمیت نقش قهرمانانه نیروهای حشد الشعبی در کنار دیگر نیروهای مسلح عراق در جنگ برای آزادی کشور از چنگ تروریسم تأکید شد.

این بیانیه افزوده که حاضران در این نشست تأکید کردند که حملات اخیر به نیروهای حشد الشعبی تلاش‌هایی برای منحرف کردن حشد الشعبی و نیروی دفاعی عراق از مأموریت مهم ادامه دادن تلاش برای نابودی داعش و پایان نهایی تروریسم و خطر آن برای عراق و منطقه و جهان است.

براساس این بیانیه در این نشست تأکید شده که این حملات اقدامی خصمانه علیه عراق قدرتمند مقتدر است و عراق ازطریق دولت و از همه کانال‌های ارتباطی تأثیرگذار و نهادهای بین المللی و منطقه‌ای همه اقدامات لازم برای ممانعت از تکرار این حملات و دفاع از عراق و امنیت و حاکمیت ارضی آن را انجام خواهد داد.

حاضران در این نشست همچنین بر اهمیت تمرکز بر هدف اصلی که مبارزه با تروریسم و پاک‌سازی خاک کشور از لوث آن است و خودداری از انحراف از این مسیر تأکید کردند و حاکمیت ارضی عراق را خط قرمز دانستند و افزودند که حکومت عراق متولی حمایت از حشد و دفاع از آنان دربرابر هر حمله‌ای است و برای این کار وحدت ملت عراق و یکپارچگی موضع ملی در حمایت از نیروهای کشور و سلطه قانون و مرجعیت نهادهای حکومتی برای حفظ امنیت و ثبات در عراق ضرورت دارد.

در تصویری که دفتر رئیس جمهور عراق از این نشست منتشر کرده علاوه بر رئیس جمهور و نخست وزیر و رئیس مجلس عراق، «فالح الفیاض»، رئیس هیئت حشد الشعبی، «هادی العامری»، رئیس ائتلاف فتح، «اکرم الکعبی»، رئیس جنبش النجباء، و چند تن از دیگر سران حشد الشعبی دیده می شود.

این جلسه در حالی برگزار می شود که نگرانی در عراق درباره خارج از کنترل نیروهای حشد الشعبی علیه نیروهای امریکایی شدت گرفته است.

در هفته های گذشته مواضع حشد الشعبی شاهد انفجارهایی بوده که دست داشتن اسرائیل در آنها تقریبا قطعی دانسته می شود.

همچنین روز گذشته یک پهپاد ناشناس در استان انبار دو نفر از نیروهای حشد الشعبی را که گفته می شود از حزب الله عراق بوده اند به قتل رساند.

نیروهای حشد الشعبی امریکا را به تأمین پوشش هوایی لازم برای این عملیات متهم کرده اند.

نکته ای که بسیاری رسانه های عراقی به آن توجه نشان داده اند غایب بودن «ابومهدی المهندس»، نایب رئیس حشد الشعبی در این نشست است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا