اقتصادیسرخط خبرها

افتتاح گذرگاه مرزی القائم-البوکمال میان عراق و سوریه تا هفتم سپتامبر به تعویق افتاد

یک مقام عراقی از تعویق افتتاح گذرگاه مرزی البوکمال-القائم میان این کشور و سوریه تا تاریخ هفتم ماه سپتامبر آتی بنا به دلایل لجستیکی خبر داد.

میدل ایست نیوز: یک مقام عراقی از تعویق افتتاح گذرگاه مرزی القائم-البوکمال میان این کشور و سوریه تا تاریخ هفتم ماه سپتامبر آتی بنا به دلایل لجستیکی خبر داد.

«احمد جدیان»، فرماندار منطقه القائم عراق در گفت‌وگویی مطبوعاتی تصریح کرد: «فعالیت‌ها برای آماده‌سازی گذرگاه مرزی مذکور با شتاب قابل توجهی در جریان است و انبارها و کانکس‌های مورد نیاز فراهم شده است، امید می رفت این گذرگاه بنا به توافق انجام شده با سازمان گذرگاه‍‌های مرزی عراق در تاریخ یکم سپتامبر افتتاح شود اما این تاریخ تا دوم و یا هفتم ماه آتی به تعویق خواهد افتاد تا اقدامات لجستیکی مانند تامین برق و آب به اتمام برسد.»

جدیان تاکید کرد: «همه اقدامات لازم نظیر ساخت مرکز نظارت بر گذرگاه و ساختمان‌های مربوط به مدیریت، روادید و ترانزیت زمینی به پایان رسیده است و تنها برخی امور ساده باقی مانده است. فشارهای زیادی برای افتتاح گذرگاه مرزی القائم وجود دارد تا فعالیت تجاری و جا به جایی مسافران پس از وقفه چندین ساله به حالت سابق بازگردد.»

فرماندهان نظامی عراقی و سوری پیشتر در راستای افتتاح گذرگاه مرزی القائم-البوکمال به این منطقه سفر کردند و در جریان اقدامات انجام شده در این گذرگاه قرار گرفتند.

سه گذرگاه رسمی الیعربیه-ربیعه، الولید-التنف و القائم-البوکمال عراق و سوریه را به یکدیگر مرتبط می سازد.

از طريق
الفرات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا