سرخط خبرهاسیاسی

«برهم صالح» در دیدار با دبیر کل اتحادیه عرب: عراق حامی هر تلاشی برای کاهش تنش در منطقه است

رئیس جمهور عراق تأکید کرد که عراق همواره حامی امنیت و ثبات منطقه و ایجاد فرصت های همکاری مشترک خواهد بود.

میدل ایست نیوز: «برهم صالح» رئیس جمهور عراق، در دیدار با «احمد ابوالغیط»، دبیر کل اتحادیه عرب، مواضع عراق درباره بحران های منطقه و راه های حل آنها را تشریح کرد.

در بیانیه رسمی دفتر رئیس جمهور عراق آمده که در این دیدار مفصل اوضاع سیاسی و امنیتی عراق و منطقه بررسی شده و رئیس جمهور عراق توضیح داده که پس از پیروزی بر داعش تکاپوهای سیاسی و امنیتی عراق بر تلاش برای تثبیت این پیروزی و نهایی کردن آن از راه نابود کردن همه گروه هایی تروریستی و نیز تقویت زیرساخت های اقتصادی و خدماتی عراق متمرکز شده است.

صالح در این راستا بر نگاه ملی و مسئولانه عراق به مسائل بین المللی و منطقه ای و تلاش برای فعالیت مشترک با همه طرف های منطقه برای صلح و امنیت و ثبات در منطقه و دور نگه داشتن عراق از محوربندی های سیاسی تأکید کرد.

او افزود که عراق از هر تلاشی که به کاهش تنشی بینجامد که برای همه خطرناک خواهد بود حمایت می کند و تأکید کرد که در این میان اتحادیه عرب نقش مهمی در هماهنگی و یکپارچه سازی دیدگاه های کشورهای عضو و کاستن از تنش ها و یافتن راه حل برای مشکلات دارد.

رئیس جمهور عراق اظهار داشت که عراق همواره حامی امنیت و ثبات منطقه و ایجاد فرصت های همکاری مشترک خواهد بود.

دبیر کل اتحادیه عرب نیز در این دیدار گزارشی درباره نگاه اتحادیه عرب به تحولات منطقه و جهان عرب و راه های حفظ صلح و امینت در منطقه ارائه کرد.

او همچنین از نقش عراق در تقویت فعالیت های مشترک عربی تقدیر کرد و بهبود امنیت در عراق و ارزش فداکاری ملت عراق جهت نابودی تروریسم برای همه منطقه را بسیار مهم دانست.

منبع
دفتر رئیس جمهور عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا